|
کدخبر: 278388

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تکلیف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دستور کار مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده اهواز در خصوص ضرورت تسریع روند تعیین تکلیف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل در صحن یادآور شد: این موضوع در دستور کار روز یکشنبه مجلس قرار داشته و به سرعت تعیین تکلیف خواهد شد.

سیاست داخلی تکلیف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دستور کار مجلس

 مجتبی یوسفی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در قالب اخطاری با استناد به بند (۹) اصل (۳) قانون اساسی گفت: روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل وهم بار مسافر صد میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان حداقل می‌توانیم آن را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن و دولت برای حذف گواهی اسقاط خودروها به تأخیر افتاده است که دلیلش را نمی‌دانیم بنابراین اگر ابهامی در این زمینه وجود دارد باید به رأی گذاشته شود نه اینکه مراحل قانونی طولانی را طی کند.

طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی اصلاح جزئی شد

نمایندگان مردم در خانه ملت به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی را اصلاح جزئی و همچنین بر چند مصوبه خود اصرار ورزیدند که همین امر باعث شد تا این برخی از بندهای این طرح برای تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

وزرایی که توان کار ندارند خانه نشین می شوند

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه وزرایی که در حوزه اقتصادی توانایی کار ندارند، باید خانه نشین شوند.

تذکرات کتبی نمایندگان در صحن علنی مجلس

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در پرداخت حقوق معوقه نیروهای شرکت آبفای استان گیلان.

تذکر حسن نوروزی نماینده بهارستان و جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت؛ لزوم رسیدگی به کمبود آنتی بیوتیک و داروی ضد عفونی در شهرستان های بهارستان و رباط کریم.

تذکر مهدی عسگری نماینده کرج و جمعی از نمایندگان به وزیر صمت؛ لزوم تسریع در حمایت از صنعت فرش دست باف روستایی و شهری.

تذکر فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و جمعی از نمایندگان به وزیر کشور؛ ضرورت فعال سازی استانداری تهران برای بهبود خدمات رسانی به مردم استان تهران و لزوم افزایش سهمیه آرد نانوایی ها.

تذکر شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان به وزیر جهاد کشاورزی؛ ضرورت اعزام هیاتی از وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان های سیرجان و بردسیر جهت حل مشکلات متعدد کشاورزی و دامداری.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تکمیل طرح ۱۱ کیلومتری آزادراه قزوین- رشت و ۳۵ کیلومتری راه آهن رشت به کاسپین.

تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر کشور؛ لزوم تفکیک و ابلاغ سهم شهرداری نیشابور و فیروزه از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تکمیل پایگاه امداد و نجات جاده در سطح شهرستان های خراسان رضوی.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش؛ پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان.

مردم سیستان و بلوچستان در دفاع از ارزش‌ها سرآمد هستند

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: مردم بزرگوار و شریف سیستان و بلوچستان در طول تاریخ در دفاع از ارزش‌ها سرآمد هستند، در خصوص مسائل درگیری‌های اخیر استان درخواست می‌کنم و تذکر می‌دهم تا با مسببان امر بر اساس مرّ قانون عمل شود.

دشمن کشته شدن جوانان ما را می خواهد

سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آرزوی قلبی دشمنان ما این است که ده‌ها دختر و پسر مثل خانم مهسا امینی کشته شود تا آنها مقاصد شوم خود را پیاده کنند، گفت: آن اندازه که ما و سایر مسئولان کشور از فقدان خانم مهسا امینی متأثر شدیم، دشمنان ریاکار و دروغگو و عوامل آنها متأثر نشدند که خوشحال هم شدند.

کمبود آب در شهرستان شاهرود

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: با توجه به اینکه شهرستان شاهرود در ثانیه ۲۰۰ لیتر آب شرب کم دارد لازم است فکری برای کمبود آب این شهرستان شود.

انتقاد قالیباف از عدم حضور میرکاظمی در مجلس

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون جهش و رونق تولید در خصوص عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور، بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته هیات رئیسه دعوتنامه‌ای را به دولت ارسال کرده و از آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده تا در جلسه امروز مجلس حضور پیدا کند. بر اساس قانون ایشان موظف هستند تا در جلسه حضور یابند. امروز ساعت ۷:۳۰ صبح گفته‌اند که کاری پیش آمده و نمی‌توانند در جلسه حضور یابند.

صحن علنی مجلس آغاز شد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۸ و ۵ دقیقه و با حضور ۲۰۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در خصوص بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه¬گانه، دستگاههای اجرائی و سایر نهادها

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل¬های صنفی- تخصصی

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها