|
کدخبر: 276738

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پایان رای گیری / صولت مرتضوی وزیر کار شد

سید صولت مرتضوی با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به عنوان وزیر کار انتخاب شد.

سیاست داخلی پایان رای گیری / صولت مرتضوی وزیر کار شد
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بررسی صلاحت وزیر پیشنهادی کار برگزار شد و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به سید صولت مرتضوی اعتماد شد .

موافقت سخنگوی کمیسیون آموزش درباره صولتی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به اینکه جناب آقای مرتضوی دارای سوابق بالای مدیریتی و اجرایی در کشور بوده و هستند و با عنایت به تعهد ایشان جهت اهمیت بیشتر به گسترش مهارت آموزی در جامعه، توجه ویژه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اجرای کامل قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، در نهایت کمیسیون من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موافقت نمود.

صولت-مرتضوی

آغاز رای گیری در صحن علنی مجلس

رای گیری مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون،کار،رفاه اجتماعی دقایقی پیش در مجلس با توزیع ورقه‌های رای گیری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صبح امروز  چهارشنبه- ۲۷ مهر-با حضور معاون اول رییس جمهور و برخی اعضای کابینه دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس آغاز شده است.

در جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ابتدا گزارش نظر موافق کمیسیون های تخصصی آموزش، بهداشت و اجتماعی درباره برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی به مجلس ارایه شد و سپس محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دفاع از وزیر پیشنهادی پرداخت.

در ادامه نمایندگان موافق و مخالف در مجموع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاههای خود پرداختند و پس از آن وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه های خود پرداخت.

از دقایقی پیش توزیع برگه های رای گیری در صحن مجلس آغاز شده است، صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می بایست رای موافق اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی مجلس را به دست آورد؛ رای گیری در جلسه رای اعتماد به صورت مخفی و با ورقه انجام می‌شود.

پیش از آغاز توزیع برگه های رای، محمدباقر قالیباف رییس مجلس با قدردانی از اعضای هیات دولت که در جلسه امروز حضور داشتند، از آنان خواست تا جلسه علنی را ترک کنند تا مجلس رای گیری را آغاز کند.

مرتضوی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت کار

سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: خالصانه ترین سلام های حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور را خدمت تک تک نمایندگان ابلاغ می کنم. عدم حضور ایشان در جلسه امروز به دلیل برگزاری نشست هیات وزیران و دولت بود، از آنجا که بررسی مسائلی در دستورکار قرار داشت حضور ایشان در نشست هیات وزیران ضرورت داشت.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رفتارهای بسیار شایسته و نگاه های کارشناسی دارند و از آن ها و هیات رئیسه به ویژه برادر گرامی دکتر قالیباف بسیار سپاسگزارم، افزود: بنده روستازاده هستم و افتخار می کنم که با جامعه هدف وزارت تعاون همزاد پنداری دارم.

مرتضوی با بیان اینکه من فرزند ایران اسلامی هستم و به فرزند ایرانی بودن افتخار می کنم، اضافه کرد: همانگونه که موافقان و مخالفان مطرح کردند وزارت تعاون وزارتخانه ای است که حوزه های آن گستردگی بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه من موضوعات و مسائل نظام تعاون و کار را به خوبی احصاء کردم، ادامه داد: موضوعاتی مانند تعاونی ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، اعزام نیروی کار به خارج از کشور، آسیب های اجتماعی، نظارت بر نیروی کاری که از کشورهای همسایه در ایران اقامت دارند و ... از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه وجود دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، عدم انتفاع شرکت های وابسته و مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه ها از جمله مشکلات دانست و افزود: برای برون رفت از این مباحث باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح ها مدنظر قرار گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه جاده دولت با مجلس جاده ای دوطرفه است، تصریح کرد: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها، نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی کار

محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این مسئله این شائبه را ایجاد می کند که آقای مرتضوی مورد پذیرش آقای رئیس جمهور نیستند که در جلسه حضور پیدا نکردند.
 
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله گرایی نکنید، از وزارتخانه رسوب زدایی نمایید، زیرا از هر دوره ای در آن رسوب هایی مانده که باید افراد توانمند را جایگزین آنها کنید.
 
حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: در خوب بودن آقای مرتضوی هیچ شکی نیست اما سوابق وی برای تصدی وزارت کار هیچ تناسبی ندارد.
 
روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس ضمن مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار گفت: نگران حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار هستیم؛ اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است.

گزارش کمیسیون بهداشت در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ضمن قرائت گزارش این کمیسیون در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی کار، گفت: ایشان قول دادند که اجرای دقیق طرح پزشک خانواده و خدمات سلامت الکترونیک، عمل به قانون و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان را نصب العین خود قرار دهند.

نمایندگان موافق با وزیر پیشنهادی کار

سید حسین دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: رئیس جمهور یکی از افراد نزدیک خود را برای این وزارتخانه معرفی کرده که نشان از عزم جدی برای حل مشکلات این حوزه دارد. حل مشکل اشتغال، فرابخشی بوده و به فردی نیاز دارد تا کل کابینه را پای کار بیاورد.
 
حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: آقای مرتضوی تجربه کافی را در خصوص مسائل مختلف مدیریتی دارد و آیینه یک مدیر توانمند بوده که می‌تواند همه نابسامانی‌های این وزارتخانه را به سامان برساند.
 
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص برنامه و صلاحیت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی خبر داد.
 
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه سید صولت مرتضوی مدیری شجاع و پاکدست است، گفت: وی از قدرت اجرایی و عملیاتی برخوردار بوده و موضوع عدالت یکی از محوری ترین برنامه های این وزیر پیشنهادی است.

گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص صلاحیت مرتضوی

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با قرائت گزارش این کمیسیون درخصوص صلاحیت سیدصولت مرتضوی باباحیدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه کار را اعلام کرد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار در مجلس

جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

قرار است نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود برنامه و صلاحیت سید صولت مرتضوی باباحیدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کنند.

همچنین موارد زیر در دستور کار جلسه امروز نمایندگان مجلس قرار دارد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری)

- ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

- گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امورخیریه کشور

گزارش کمیسیون اصل(۹۰) نودم قانون اساسی در مورد

- انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ و تبعات ناشی از آن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها