|
کدخبر: 268448

گزارش گسترش نیوز از صحن علنی مجلس:

تذکر نماینده مجلس به دولت / قوانین باید کامل اجرا شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قوانین توسط دولت گفت: دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس به دولت / قوانین باید کامل اجرا شود

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۲۸ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه ۲۶ تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (۲۲) گفت: چرا هیأت رئیسه مجلس شأن و جایگاه مجلس را حفظ نمی‌کند؛ مجلس در تمام حوزه‌ها قانون تصویب می‌کند اما متأسفانه دولت آنها را به درستی اجرا نمی‌کند به عنوان مثال قرار بود حقوق کارمندان ۲۵ درصد افزایش یابد اما متأسفانه دولت آن را به درستی اجرا نکرده است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز ۱۵ مورد در آیین‌نامه دولت خلاف قانون مجلس است؛ دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند؛ آیین‌نامه‌ای که دولت در مورد رتبه‌بندی تدوین کرده خلاف قانون مجلس است و می‌طلبد کمیسیون آموزش و مجلس به آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن ۴۶۰ هزار معلم از شمول رتبه‌بندی خارج می‌شود ورود کنند.

 وزیر بهداشت و درمان به مجلس احضار شد

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ۴ سوال نمایندگان از بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام وصول شد.

شرایط متقاضیان در تشکل صنفی

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی با ماده ۵ این طرح با ۱۴۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش محمدصالح جوکار در جریان بررسی ماده مذکور پیشنهاد رفع ابهامی را مطرح کرد که نمایندگان با ۱۱۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

هزینه نصب کنتور هوشمند از اصلاح تعرفه

نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور با ماده ۲۰ این طرح با ۱۲۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و بدون رأی ممتنع موافقت کردند.

رشد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰

سید شمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور با ارائه پیشنهادی درخصوص هوشمندسازی کنتورهای برق و کاهش هزینه های انرژی گفت: رشد اقتصادی کشور در یک دهه گذشته به طور متوسط حدود ۶ دهم درصد یعنی نزدیک به صفر بوده و در سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی به دلیل بهبود وضعیت کرونا و بخش خدمات به قدری بهبود یافت و به ۳.۹ درصد رسید، اما در همین شرایط بخش صنعت تنها یک درصد رشد داشته و رشد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ به طور تقریبی صفر بوده است که یکی از دلایل این موضوع به دلیل سودده نبودن صنعت و فعالیت های اقتصادی بوده است.

تذکر رئیس مجلس درباره رعایت پروتکل ها

محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز- شنبه ۲۵ تیر ماه- مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به شروع موج جدید کرونا  گفت:موج هفتم کرونا آغاز شده و ستاد کرونا هم این موضوع را اعلام کرده است، لذا  از همه همکاران می خواهم که پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک را رعایت کنند.

دستور کار صحن علنی مجلس در ۲۵ تیر ماه

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه و با حضور ۱۹۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد: طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور (ارجاع از جلسه علنی)

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی - تخصصی

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس (اعاده شده از شورای نگهبان۲)  

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست درمورد: لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‎های مالی (دراجرای ماده (۱۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت)

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)

بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تامین ماشین‌آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه

ادامه رسیدگی بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی، سرخ، دوغارون و مازندران.

 

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه قالیباف مثل لاریجانی در مجلس عمل میکند همانطور که لاریجانی دودستی درخدمت دولت روحانی بود وجرات مخالفت را نداشت قالیباف هم همان راه را می رود بدانید با این روند هردو یک دوره‌ای هستید شک نکنید اصلاح طلبان که هیچ اصولگرایان و بی طرفها هم دارند از شما زده میشوند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها