|
کدخبر: 260677

جراحی اقتصادی در اولویت قوای سه گانه

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:قوای سه‌گانه در تمامی دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای رفع مشکلات و جراحی اقتصادی یکدل و یکصدا شده‌اند.

سیاست داخلی جراحی اقتصادی در اولویت قوای سه گانه

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: قوای سه‌گانه در تمامی دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای رفع مشکلات و جراحی اقتصادی یکدل و یکصدا شده‌اند، مردم مطمئن باشند تمامی مسئولان در تمامی دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد قدرت و ایجاد آرامش معیشتی تاکید دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس همکاری با دولت در پیاده‌سازی دقیق قانون را وظیفه خود می‌داند نمایندگان در حوزه‌های انتخابی خود می‌توانند با رصد و نظارت دقیق در انتقال نارسایی‌ها  به مدیران اجرایی کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است دستگاه‌های مسئول مردم را از فرآیند راه اندازی زیرساخت‌های طرح کالا برگ الکترونیک و جزئیات اجرای آن مطلع کنند و زمان بندی مشخصی در خصوص نهایی شدن این فرایند اعلام کنند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

‌قالیباف ادامه داد: همچنین استمرار تأمین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود. نکته مهم دیگر رسیدگی فوری و دقیق به شکایت‌های مردم در پرداخت مبلغ کمک معیشتی است که ممکن است به دلایل مختلف آنان به دهک خود معترض باشند و باید گفت دولت اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی مسئولان اجرایی در اجرای مطلوب این طرح ان شاءالله ضامن رفع نگرانی‌های ملت ایران خواهد بود و به سیاست‌های غلط اقتصادی پیاده سازی شده در دولت‌های قبل که باعث هدر رفت منابع ملی، توزیع غیرعادلانه یارانه‌ها و منتفع شدن دلالان شده بود، پایان خواهد داد.

قوای سه گانه برای جراحی اقتصادی همدل هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای سه گانه در تمامی دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی مردم یکدل و یکصدا شدند و مردم مطمئن باشند تمامی مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید آنان و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند و به لطف خداوند متعال تمامی اقدامات با همین هدف به انجام خواهد رسید.

قالیباف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری با دولت برای پیاده سازی دقیق قانون را وظیفه خود می‌داند. نمایندگان مجلس هم در حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانند با رصد و نظارت دقیق و انتقال نارسایی‌های احتمالی به مدیران اجرایی کمک کنند. امیدواریم اصحاب رسانه و فعالان سیاسی هم با همراهی کامل، در مسیر اجرایی کردن طرح ملی عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها به تحقق اهداف این طرح یاری رسانند و بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس در دسترس خواهد بود.

وی تصریح کرد: یوم النکبه و اعلام موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی یادآور بیش از ۷ دهه اشغالگری، قتل عام، نسل کشی، بی رحمی و جنایت صهیونیست‌ها و آواره کردن فلسطینیان و اشغال سرزمین‌های آنان است. در آستانه فرا رسیدن همین روز شهادت خبرنگار فلسطینی خانم شیرین ابوعاقله به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر عمق توحش این رژیم را در نظر مردم جهان آشکار ساخت. شهادت این خبرنگار شجاع را به تمام معتقدان به آرمان فلسطین به خصوص اصحاب ر سانه های مقاومت تسلیت می گویم و ضمن محکومیت این حادثه ناگوار تاکید می‌کنم هر گونه تشدید خشونت در سرزمین‌های اشغالی توسط اشغالگران جنایتکار صهیونیست به واکنش‌های شدیدتر از سوی پایبندان به آرمان فلسطین منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: فرا رسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان شیرین فارسی را هم گرامی می‌دارم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر