|
کدخبر: 253798

تاکید رئیسی بر تحقق اقتصاد اسلامی

رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت برای تحقق اقتصاد اسلامی بر لزوم توسعه تحقیقات کاربردی در این حوزه تأکید کرد.

سیاست داخلی تاکید رئیسی بر تحقق اقتصاد اسلامی

روز گذشته ۳۰ تن از اساتید و محققان اقتصاد اسلامی در محل ریاست‌ جمهوری با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و در خصوص مهم ترین مسائل اقتصادی و راهکارهای بهبود وضع موجود بحث و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که به درخواست رئیس شورای سیاست‌گذاری‌ مجمع عالی علوم انسانی برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجواد محقق نیا درباره «برنامه اصلاح سیستم بانکی»، رسول بخشی در نقد «بخشی از رویکردهای کلان اقتصادی دولت و راهکارهای اصلاح آنها با تأکید بر موضوع ارتباط بین خلق پول و نظام مالیاتی»، حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی در خصوص «رفع فقر مطلق و اولویت‌های‌ دولت»، ایرج توتونچیان درباره «طرح (آزمایشی‌) عملیاتی بانکداری بدون ربا»، حجت‌الاسلام غلامعلی معصومی نیا در ارزیابی «اسند تحول دولت و دورنمای راه نجات اقتصاد ایران»، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم رجایی در خصوص «راهبردهای پیشرفت اقتصادی»، حجت‌الاسلام سعید فراهانی فرد درباره «عدالت بین‌نسلی و درون‌نسلی در بهره‌برداری از منابع طبیعی و توصیه‌های سیاستی»، حجت‌الاسلام سید حسین میرمعزی درباره «راهکارهای تحقق شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین)» و حجت‌الاسلام مجید حبیبیان درباره «مسئولیت‌ها و رسالت‌ها در برخی مصادیق اقتصادی» سخنرانی‌ کردند.

در پایان نشست، رئیس جمهور از عزم دولت سیزدهم برای تحقق اقتصاد اسلامی سخن گفت و بر لزوم گسترش تحقیقات کاربردی در عرصه اقتصاد اسلامی تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با استقبال از پیشنهادات ارائه شده در جلسه، مقرر کرد با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری از نظرات اساتید در ارتقای سند تحول دولت و تدوین برنامه هفتم حاضر در جلسه به نحو مطلوب استفاده و بهره‌برداری شود.

منبع: ایرنا
  • ساعد ارسالی در

    یکی از مشکلات اصلی در جامعه ما این است ک ه علم را با فلسفه و جهان بینی یکسان تلقی می کنیم. فلسفه و جهان بینی وایدولوژی مع مولا حاوری ارزش هاست ولی علم عاری از ارز ش هاست. مثلا تجربه نشان داده است که در ع لم پزشکی واکسن کوید 19 یا ترکیبات پنلی س یلین برای یک آیت اله اسلامی ، یک خاخام ی هودی ، یک کاهن هندویی ویا برای خود پاپ ا عظم یکسان جواب می دهد و تفاوت معنی داری در مورد تاثیر دارو ها برای افراد فوق مشا هده نمی شود. واین به خاطر این است که علم با ارزش ها کاری ندارد.در علم اقتصاد هم چنین واقعیتی وجود دارد. بنابراین مولفه های اقتصاد معمولا در همه جوامع تا حدودی یکسان است . فرهنگ وارزش های جامعه می توا نند بر اقتصاد تاثیر گذار باشند ولی این ت اثیر چندان معنی دار نیست. تولید - توزیع - مصرف فرایند کلی اقتصاد را تشکیل می دهن د که این فرایند حالت جهانشمولی دارد.بهتر است ضمن پایبندی به ارزش های دینی واجتما عی خود ، به علم نیز بها بدهیم و با آن با زی نکنیم. چرا که علم محصول تجربه بشر در طول تاریخ است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها