|
کدخبر: 253661

موافقت مجلس با تمدید اساسنامه شرکت پست

نمایندگان مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان، لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با ۲۱۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه، با اصلاح این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

تبصره ماده واحده به عنوان تبصره (۱) به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می شود.

تبصره یک- دولت موظف است در اجرای تبصره (۱) ماده (۱۶۳) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اقدام قانونی لازم را به عمل آورد.

تبصره۲- در مواد (۱۰) و (۳۰) اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ، رعایت شرط وثاقت و امانت برای اعضای هیات مدیره و کمیسیون مزبور الزامی است.

در جریان بررسی این لایحه اصلاحی مالک شریعتی نماینده تهران در تذکری عنوان کرد: شورای نگهبان در ایرادی که به لایحه مذکور گرفت عنوان کرد که مجلس نمی تواند لایحه ای را به دولت تحمیل کند لذا متن اصلاحی نیز همچنان دارای ابهام بوده و شورای نگهبان نیز مجددا به این لایحه ایراد خواهد گرفت. در اصلاحیه کمیسیون ایراد شورای نگهبان همچنان به قوت خود باقی است لذا درخواست دارم متن مربوط به ارسال لایحه از جانب دولت که با ادبیات دیگری اصلاح شده حذف شود.

قالیباف رئیس مجلس این تذکر را وارد ندانست و گفت: پیش از این در متن مصوبه دولت را مکلف به ارائه لایحه کرده بودیم که این خلاف قانون اساسی بود اما با انجام اصلاحاتی تاکید شد که دولت اقدام قانونی لازم برای اجرای مصوبه را انجام دهد که این متن عین قوانین پیشین است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر