|
کدخبر: 252859

اجرای ۴۶۰ برنامه ویژه فرهنگی در ماه رمضان

پیمان صالحی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران گفت: ما می‌توانیم سال ۱۴۰۱ را سال توجه به پژوهشگاه‌ها بدانیم.

نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ماه مبارک رمضان با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن و امیرحسین سمیعی، مدیر هنری سازمان برگزار شد.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این‌برنامه گفت: برنامه‌های امسال به صورت مشارکتی با رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان و با شعار جشن بندگی و صبر با اجرای ۴۶۰ برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: ۳۶ فرهنگسرای تهران در فعالیت‌های ماه رمضان مشارکت دارند، برنامه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید عنوان برنامه‌ای است که مردم با شرکت در آن و تلاوت قرآن جوایزی را دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پویش دیگری را با عنوان هفت سالگی برگزار می‌شود که با مدیریت منطقه ۱۴ برگزار می‌شود و هدف آن آموزش نماز برای کودکان است که سیر جذابی برای آن درنظر گرفته شده است. مسابقه رازهای آسمانی به صورت اینترنتی نیز با موضوع مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود. فرهنگسرای فردوس در سطح تهران برگزاری برنامه‌های نمایشی را برعهده دارد همچنین پویش با رهروان سحر پویش دیگری است که ویژه تکریم افرادی است که درماه رمضان و به هنگام سحر مشغول خدمتگذاری به مردم هستند.

فاطمیان‌پور ضیافت الحسین را برنامه اصلی سازمان فرهنگی در سطح تهران عنوان کرد و گفت: این برنامه که مجلس قرائت قرآن است به سفره افطاری ساده ختم می‌شود و تا وفات حضرت خدیجه ادامه دارد. برنامه سحرخیزان سحر، بازی محیطی راز نیز ازجمله دیگر برنامه‌های فرهنگی است. همایش عمری با قرآن نیز از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان است که در آن از پنج پیشکسوت قرآنی در حوزه‌های قرائت، حفظ و غیره در میلاد امام حسن مجتبی تجلیل می‌شود، سامانه ندای قرآن که ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شده بود هم امسال مورد بازبینی قرار می‌گیرد. کارگاه آموزشی هنر تلاوت، دوره تربیتی دینی، تنفس صبح با اجرای ۲۲ کرسی تلاوت قرآن، کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان در مترو از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: چاپ کتاب همراه برای توزیع در مترو با موضوع صبر و برگزاری وبینار بین المللی فلسطین آزاد به مناسبت روز قدس از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

اجرای ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در رادیو قرآن

منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن نیز در ادامه این نشست گفت: مهم‌ترین مشکل فرایندهای رفتاری و اجتماعی ریشه در آن دارد که نتوانسته‌ایم از فرهنگ قرآن استفاده کنیم، هدف ما درست معرفی کردن قرآن و فرهنگسازی برای استفاده از آن است بنابراین باید تعامل دوسویه با مردم داشته باشیم.

مدیر رادیو قرآن افزود: مقدمه انس با قرآن قرائت قرآن است ما نیز در همین راستا جشنواره صد را که برگرفته از فرکانس این رادیو است را برگزار می‌کنیم، پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در کنار فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ آیتم زنده، مهمان هنری، طعم عسل، اجرای برنامه تصویری از سردار دل‌ها از جمله برنامه‌های این شبکه رادیویی است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها