|
کدخبر: 250336

تشویق ایستاده و سه دقیقه ای زلنسکی پس از یک سخنرانی ویدیویی

زلنسکی گفت: چه می‌شد اگر یک کشور مهاجم ونکوور را محاصره می‌کرد؟ اگر برج CN بمباران می‌شد چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر پرچم‌های کانادا توسط سربازان اشغالگر در مونترال پاره می‌شد؟

سیاست داخلی تشویق ایستاده و سه دقیقه ای زلنسکی پس از یک سخنرانی ویدیویی

رئیس‌جمهور اوکراین از ۷۰۰۰ کیلومتر دورتر جایی در وسط یک منطقه جنگی، مهمان افتخاری پارلمان کانادا بود.

 جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در صحن مجلس عوام، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را «دوست ما»، معرفی کرد و گفت: در سال‌هایی که شما را می‌شناختم، همیشه شما را قهرمان دموکراسی می‌دانستم و اکنون دموکراسی‌های سراسر جهان شما را به عنوان قهرمان ما دارند.

رئیس‌جمهور اوکراین از ۷۰۰۰ کیلومتر دورتر جایی در وسط یک منطقه جنگی، مهمان افتخاری پارلمان کانادا بود.

به گزارش ایسنا به نقل از سی بی سی نیوز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در صحن مجلس عوام، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را «دوست ما»، معرفی کرد و گفت: در سال‌هایی که شما را می‌شناختم، همیشه شما را قهرمان دموکراسی می‌دانستم و اکنون دموکراسی‌های سراسر جهان شما را به عنوان قهرمان ما دارند.

نمایندگان مجلس، سناتور‌ها و میهمانان دعوت شده حاضر در این جلسه تقریبا یک دقیقه کامل ایستادند و کف زدند.

سپس زلنسکی در سخنرانی ۱۲ دقیقه‌ای خود از کانادایی‌ها خواست که «تصور کنند» کشورشان مورد حمله قرار گرفته است. زلنسکی از ترودو خواست تصور کند که فرزندانش صدای انفجار بمب‌ها را در فرودگاه اتاوا می‌شنوند.

او ادامه داد: «چه می‌شد اگر یک کشور مهاجم ونکوور را محاصره می‌کرد؟ اگر برج CN بمباران می‌شد چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر پرچم‌های کانادا توسط سربازان اشغالگر در مونترال پاره می‌شد؟ اگر ادمونتون در برابر حملات هوایی بدون دفاع می‌ماند چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر مدارس کانادا بمباران می‌شدند و بچه‌های کانادایی کشته می‌شدند؟»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «جاستین عزیز و مهمانان عزیز، آیا می‌توانید تصور کنید که هر روز یادداشت‌هایی در مورد تعداد قربانیان از جمله زنان و کودکان دریافت کنید؟ من دوست دارم شما درک کنید و دوست دارم آنچه را که ما هر روز احساس می‌کنیم، احساس کنید.»

او اضافه کرد: «می‌توانید تصور کنید با دوستان و ملت‌های خود تماس می‌گیرید و می‌خواهید لطفاً آسمان را ببندید، فضای هوایی را ببندید، لطفاً بمباران را متوقف کنید! چند موشک کروز دیگر باید به شهر‌های ما بیفتد تا زمانی که این اتفاق بیفتد؟ و در مقابل، آن‌ها نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت ابراز می‌کنند... و می‌گویند لطفا صبر کنید، کمی بیشتر صبر کنید.»

رئیس‌جمهور اوکراین در عین قدردانی از اقدامات کانادا از جمله کمک‌های نظامی و بشردوستانه و تحریم‌های شدید، به صراحت گفت: «شما باید برای متوقف کردن روسیه اقدامات بیشتری انجام دهید.» او گفت: «دوستان قدیمی مدیون حقیقت هستند.»

زلنسکی سخنان خود را با قدردانی از مردم کانادا پایان داد و گفت: «مطمئن هستم که با همدیگر پیروز خواهیم شد. سربلند باد اوکراین. از کانادا متشکرم.»

پس از سخنرانی او، حضار در مجلس ایستادند و سه دقیقه ایستاده او را تشویق کردند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها