|
کدخبر: 248295

ارزش خالص ثروت رئیس جمهور اوکراین چقدر است؟

با تداوم جنگ در اوکراین روایتها و شایعات مختلفی در اینترنت پیرامون ارزش خالص ثروت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور و دارایی های منسوب به وی نظیر خانه‌ها و خودروهایش منتشر شده است.

سیاست داخلی ارزش خالص ثروت رئیس جمهور اوکراین چقدر است؟

پایگاه بنکینگ ریتس در مطلبی در خصوص برآورد ارزش دارایی‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نوشته است: انواع مختلف برآوردها درباره ارزش دارایی‌های ولودیمیر زلنسکی از ۱.۵ میلیون دلار تا نیم میلیارد دلار  و حتی تا میزان یک و نیم میلیارد دلار مطرح شده است.

به نوشته این پایگاه برخی منابع خبری گمانه زنی می‌کنند که توئیتهایی که ارزش خالص دارایی‌های این کمدین سابق را ۱.۵ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند تلاشی برای تضعیف حمایتها از زلنسکی و اوکراین هستند.

با این وجود پایگاه سلبریتی نت ورث ارزیابی می‌کند که ارزش خالص دارایی‌های زلنسکی حدود ۱.۵ میلیون دلار است نه ۱.۵ میلیارد دلار. این سایت عنوان می کند که سند مربوط به افشای دارایی‌های این رئیس جمهور اوکراین مربوط به سال ۲۰۱۸ ارزش مجموع دارایی‌های او را معادل ۳۷ میلیون هریونا (واحد پول اوکراین) اعلام کرده است. این رقم مربوط به آن زمان رقم ۱.۵ میلیون دلار آمریکا را به عنوان ارزش خالص دارایی‌هایش مطرح می کند هر چند که به سبب نوسان داشتن نرخ قیمت ارز این رقم نیز نوسان می یابد.

بر اساس این گزارش زلنسکی بخش عمده درآمدش را به عنون یک چهره عرصه سرگرمی که در فیلمهای روس زبان مختلف نظیر "عشق در شهر بزرگ"، "رومانس دفتری" و ... بازی کرده به دست آورده است.

او مسلط به سه زبان شامل روسی، اوکراینی و انگلیسی است. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در سریال طنز سیاسی تحت عنوان "خدمتکار مردم" بازی کرد. این برنامه عجیب و غریب پیشگویانه که در ۵۱ قسمت پخش شد، ماجراهای یک معلم دبیرستانی که رئیس جمهور اوکراین شد را روایت می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، زلنسکی نامزد انتخابات شد و به عنوان رئیس جمهور اوکراین انتخاب شد.

اگرچه این اولین تجربه زلنسکی در عرصه سیاست بود، اما او تحصیلات لازم در حمایت از این تغییر شغلی اخیرش را دارد. به نوشته پایگاه کلاچ پوینتس، او از انستیتوی اقتصاد Kryvyi Rih در رشته حقوق فارغ التحصیل شد، اما هرگز در این رشته کارآموزی نکرد.

بر اساس گزارش سلبریتی نت ورث، نقش فعلی زلنسکی به‌عنوان رئیس‌جمهور اوکراین حقوق سالانه تنها ۲۸۰۰۰ هریونیا معادل تنها ۹۳۰ دلار در ماه یا معادل ۱۱۲۰۰ دلار در سال را نصیب او می کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر