|
کدخبر: 250234

امیرعبداللهیان: توافقی خوب و پایدار را نهایی می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای چینی خود تاکید کرد در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را با حمایت همه طرف‌های مذاکره کننده در وین نهایی خواهیم کرد.

سیاست داخلی امیرعبداللهیان: توافقی خوب و پایدار را نهایی می‌کنیم

امیرعبداللهیان در مکالمه تلفنی با وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در خصوص روابط دوجانبه  و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت روابط با چین، بر توسعه همه جانبه روابط با این کشور تاکید کرد و آن را از محورهای اصلی و اولویت دار سیاست خارجی دولت آقای دکتر رئیسی بر شمرد.

امیرعبداللهیان با مرور آخرین وضعیت گفت وگوها در وین، رویکرد چین را سازنده توصیف و ابراز اطمینان کرد در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را با حمایت همه طرف‌های مذاکره کننده در وین نهایی خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به دیدار و نشست خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، خاطر نشان کرد: در این نشست موضوعات متنوعی بحث و تبادل نظر شد و مسکو تاکید کرد با ایفای نقش سازنده از لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی برای شرکت و حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت وگو، با اشاره به روند رو به پیشرفت و توسعه مناسبات مشترک دو کشور اظهار کرد: پکن توسعه مناسبات مشترک با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم دانسته و سقفی برای گسترش روابط ندارد.

وانگ ای با اعلام حمایت همه جانبه کشورش از روند مذاکرات وین تاکید کرد: پکن از نهایی شدن مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه چین درخصوص برگزاری سومین اجلاس وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در چین و اعلام آمادگی وزیر امور خارجه ایران جهت حضور در این اجلاس، از پذیرش دعوت و شرکت هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر