|
کدخبر: 250108

امیرعبداللهیان: امیدواریم روسیه از یک توافق خوب و قوی در وین استقبال کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما جنگ را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم. چنانکه تحریم‌های یک جانبه علیه کشورها را نیز راه مناسبی برای حل مشکلات نمی‌دانیم. از نظر ایران راه حل سیاسی برای خروج از بحران، مناسب‌ترین راه است.

سیاست داخلی امیرعبداللهیان: امیدواریم روسیه از یک توافق خوب و قوی در وین استقبال کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در هنگام ورود به مسکو جهت دیدار با همتای روسی خود در جمع خبرنگاران ایرانی در تشریح اهداف سفر خود به این کشور گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف انجام می شود؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای رئیس جمهور به مسکو انجام شد و توافقاتی که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان موضوع دوم سفر خود را تحولات اوکراین و تحولات جدیدی که در عرصه منطقه ای و بین المللی رخ داده عنوان کرد و گفت: ما نمی توانیم نسبت به این تحولات و اتفاقات بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می کنیم؛ چه در اوکراین، چه در افغاستان، چه در یمن و یا هر نقطه دیگری.

وزیر خارجه ادامه داد: ما تحریم ها را محکوم می کنیم و اعمال تحریم های یک جانبه علیه کشورها و ملت ها را نیز روش نادرستی می دانیم.

وی با تأکید بر اینکه ما بر راه حل سیاسی اوضاع اوکراین تأکید داریم، در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: موضوع دیگری که در این سفر مورد توجه ما است پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم هاست.

امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: در اظهارنظر ها و اخبار این گونه منتشر می شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و دیگر طرف های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم ممکن است که از طرف روسیه با توجه به برخی از مطالبی که در رسانه ها مطرح شده این موضوع حمایت لازم را نداشته باشد. البته من از گفت وگوی تلفنی اخیری که با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نداشتم و امیدوارم در گفت وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار ایران در وین قرار بگیرد ان‌شاءالله به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر