|
کدخبر: 249945

واکنش قالیباف حمله روسیه به اوکراین

رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اعدام دسته جمعی افراد بی گناه در عربستان گفت: ضروری است دولت های جهان دورویی و بی عملی را کنار بگذارند، این قبیل اقدامات غیر انسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

سیاست داخلی واکنش قالیباف حمله روسیه به اوکراین

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعدام دسته جمعی افراد بی‌گناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی ترین حقوق انسانی افراد و رویه های حقوق بین الملل است و جمهوری اسلامی ایران این اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محکوم می کند و ضروری است دولت های جهان دورویی و بی عملی را کنار بگذارند، این قبیل اقدامات غیر انسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

وی افزود: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام، جوانان مسلمان، اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: واضح است که جمهوری اسلامی ایران با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسان ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و برخوردهای تناقض آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیرانسانی می داند.

قالیباف خاطرنشان کرد: درخصوص مساله اوکراین نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه از دنیا مخالف است و ضمن تاکید بر لزوم حفظ جان غیر نظامیان و ضرورت پایان یافتن هر چه سریع تر این درگیری، تمام طرف ها را به رفع تنش ها و پرهیز از آسیب به غیر نظامیان با بهره گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می کند.

وی افزود: البته معتقدیم برای اینکه بحران به طور دائمی حل شود باید برای برطرف کردن ریشه بحران نیز تدبیر کرد. این یک واقعیت است که تنش زایی و زمینه چینی برای ایجاد اختلاف میان کشورها و ملت ها بخشی از ماهیت وجودی آمریکا است و می توان گفت امروز بقای رژیم آمریکا به افروختن آتش جنگ دنیا و پایمال کردن حقوق انسان ها پای منافع تجاری و نا امن نگاه داشتن کشورهای وابسته است و ریشه بحران اوکراین نیز به بحران سازی های  آمریکا بر می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران قربانیان اصلی سیاست های خصمانه زورگویان عالم به ویژه مستبدان آمریکایی هستند و از همین رو ملت سربلند ایران همواره خواهان برقراری صلح و رفع تنش در تمام دنیا و جلوگیری از هرگونه آسیب به  زنان، کودکان و غیر نظامیان هستند و برای تمامی ملت ها از خداوند متعال زندگی در سایه آرامش، عدالت، صلح، محبت و دوستی و رفع تبعیض و خشونت طلب می کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر