|
کدخبر: 153761

مجلس لغو دیدار قالیباف با پوتین را گردن وزارت خارجه انداخت

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: سفر رئیس‌ مجلس به روسیه بر اساس همان پروتکل دیپلماتیک که از قبل بود، انجام شد اما چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی مناسب را به عمل آورد، نامه به رئیس مجلس دومای روسیه تحویل داده شد. البته هماهنگی قبلی در این زمینه انجام شد.

سیاست مجلس لغو دیدار قالیباف با پوتین را گردن وزارت خارجه انداخت

محمدحسین فرهنگی امروز در نشست خبری درباره سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه، گفت: شبهات و ابهاماتی درباره سفر رئیس مجلس به روسیه مطرح بود، درحالی‌که دعوت این سفر از همان روزهای آغازین مجلس یازدهم به عمل آمده بود و زمانبندی آن هم دقیقاً همان زمانی بود که این سفر انجام شد و موضوعات بسیار مهمی هم در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آنچه در این باره جدید بود و قبلاً پیش‌بینی نشده بود، رساندن نامه مقام معظم رهبری بود که استحضار دارید که این نامه در شرایط خاصی ارسال شد چرا که ما مسائل خاصی درباره موضوع «برجام» و همچنین ارتباط با شرق داریم و این نامه در حالی مطرح است که موضوعاتی به مصالح و منافع ملی ما مربوط می‌شود بنابراین این سفر در این راستا انجام شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر رئیس‌ مجلس به روسیه بر اساس همان پروتکل دیپلماتیک که از قبل بود، انجام شد اما چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی مناسب را به عمل آورد، نامه به رئیس مجلس دومای روسیه تحویل داده شد. البته هماهنگی قبلی در این زمینه انجام شد.

فرهنگی افزود: اتفاق جدیدی رخ نداد و همه حواشی که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها مطرح شد، نادرست بود و این سفر دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی مقرر شد که بخشی از برنامه‌ها هم بعد از سفر در ایران ادامه پیدا کند و ملاقات هایی هم در ایران انجام شود.

وی یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی در روسیه ۹ نشست داشت که عمده این نشست‌ها با طرف‌های روسی بود. همچنین چند جلسه هم با سرمایه‌گذاران روسی که می‌توانند در ایران فعالیت‌هایی داشته باشند، انجام شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این رویکرد کاملاً درست است که ما باید صرف نگاه به غرب را اصلاح کنیم و هر نگاهی که به غرب داشته باشیم، باید نگاه به شرق هم مورد توجه قرار گیرد. برخی از اشتباهات اقتصادی و دیپلماتیک در گذشته اتفاق افتاد که ما نباید دیگر آن را تکرار کنیم و در فضای برجام به یکباره متوجه شدیم که بسیاری از قرارهایی که با شرق داشتیم، کم‌رنگ شد و آنان دلخور شد و این موضوع آثاری برای ما از نظر اقتصادی داشت.

فرهنگی تصریح کرد: تأکید ما بر آن است که این‌بار تحت هیچ شرایطی این اتفاق نمی‌افتد و ما به طرف‌های خودمان در شرق اعلام می‌کنیم هر تصمیمی که می‌گیریم، تداوم خواهیم داد. بر این اساس رسانه‌ها نباید خارج از واقعیات اظهارنظر کنند.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر