|
کدخبر: 249758

هشدار وزیر ارتباطات به تمام اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کسی به بهانه افزایش حق‌السهم اپراتورها به دولت در بودجه، حق افزایش تعرفه را ندارد. این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

سیاست داخلی هشدار وزیر ارتباطات به تمام اپراتورها

عیسی زارع پور در حاشیه «همایش کنفرانس ظرفیت با موضوع شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری (FTTX)» که امروز در پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد، به خبرنگاران گفت: تعرفه‌ها باید بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصلاح شود و تنها به واسطه آن حق افزایش تعرفه وجود دارد.

وی تاکید کرد: سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی حق السهم را داشتند، البته شامل خیلی از اپراتورها نمی‌شد اما الان این ۲ درصد نباید بهانه‌ای برای افزایش نرخ باشد. طبق روال معمول، تعرفه‌ها اصلاح خواهد شد اما ربطی به ۲ درصد ندارد. در حال پیگیری از شورای نگهبان هستیم تا این ۲ درصد حذف شود.

وزیر ارتباطات گفت: در دولت سیزدهم به دنبال راه‌اندازی یک شبکه پرسرعت، امن و پایدار هستیم. بارها گفته‌ام که تنها راه رسیدن به این هدف، استفاده از فناوری فیبرنوری و توسعه این شبکه تا درِ منازل و کسب و کارها است.

وی تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ است اما دولت سیزدهم خود را برای انجام این کار آماده کرده است. تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند که نیاز به حمایت دارند، بیشترین حمایتی که می‌توان از آن‌ها کرد، زمانی است که پروژه فیبر نوری سرعت بگیرد که خود به خود چرخ صنعتی تولیدکنندگان تجهیزات نیز به حرکت درمی آید.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: دولت برای سرعت گرفتن این پروژه یک بسته پیشنهادی را آماده کرده که روز گذشته اولین قدم را در این راستا برداشت. در این جلسه مصوب کردیم دولت از سه درصدی که به عنوان حق‌السهم از اپراتورهای ثابت دریافت می‌کند، برای کسانی که فیبر نوری ارائه می‌دهند، بگذرد تا این مقدار صرف توسعه فیبر نوری شود.

وی افزود: یک بسته حمایتی دیگر پیش بینی کرده‌ایم که یا در جلسه آخر هیات دولت یا در اولین جلسه پس از تعطیلات نوروز، مصوبه آن را نیز دریافت خواهیم کرد. نمایشگاه جانبی کنفرانس ظرفیت نیز نویدبخش این حرکت است. تولیدکنندگان همگی خود را آماده کرده‌اند تا در این پروژه همراه دولت باشند. نهضت راه‌اندازی که راه بیفتد، تمام شرکت‌هایی که امروز در این نمایشگاه حضور داشتند و دیگر تولیدکنندگان تجهیزات ICT، حتما تشویق و حمایت خواهند شد.

وزیر ارتباطات گفت: ما هر کمکی را که تولیدکنندگان نیاز داشته باشند، به آن‌ها ارائه می‌دهیم. برای بررسی نیازهایی که وجود دارد، کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که رییس سازمان تنظیم مقررات در راس آن‌ قرار دارد. هر مشکلی که وجود داشته باشد، احصا می‌شود و اگر نیاز به مصوبه دولت باشد، ما ورود می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

زارع‌پور افزود: در این مصوبه که در دست بررسی است، قصد داریم بخشی از یارانه را به اپراتورهای ثابت و سیاری بدهیم که پورت روشن فیبر نوری را تحویل ما بدهند. مصوبه روز گذشته دولت نیز به همین مساله اشاره داشت که به ازای هر پورت فیبر نوری که راه‌اندازی شود، دولت حق السهمی از اپراتور دریافت نمی‌کند. این باعث به وجود آمدن انگیزه برای اپراتورهای سیار و ثابت می‌شود.

وی تاکید کرد: ما آمادگی این را داریم که برای مردم که متقاضی استفاده از این خدمت هستند نیز حمایت‌هایی را انجام بدهیم. به طور مثال هزینه مودم و سیم‌کشی داخل ساختمان را در قالب اقساط در اختیار مردم قرار بدهیم. هزینه سیم‌کشی داخل ساختمان و فیبر نوری حدود سه میلیون تمام است که یا اپراتور به شکل قسطی با مردم حساب خواهد کرد یا یارانه را به مردم می‌دهیم تا این حرکت با سرعت پیش برود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها