|
کدخبر: 247954

مقررات جدید جمهوری آذربایجان برای سفر ایرانیان به این کشور

جمهوری آذربایجان پس از برقراری سفرهای هوایی از ایران، ورود مسافران و گردشگران واکسینه‌شده را نیز آزاد کرد. آذربایجان همچنان مرزهای زمینی را برای ترددهای توریستی و غیرضروری بسته نگه داشته است.

در تازه‌ترین مقرراتی که کشور آذربایجان اعلام کرده است، تمام مسافران بالای ۱۸ سال دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و QR code که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد می‌توانند به این کشور سفر کنند. جمهوری آذربایجان واکسن‌های فایزر/ مدرنا/ جانسون/ آسترازنکا/ سینوفارم/ سینوواک را پذیرفته است.

همچنین طبق مقررات این کشور مسافران در فاصله سنی یک تا ۱۸ سال در محدوده ۷۲ ساعت تا ورود به این کشور باید در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی و با QR code همراه داشته باشند.

تاکید شده که QR code تست PCR و کارت واکسیناسیون در فرودگاه‌های این کشور اعتبارسنجی می‌شود و از پذیرش مسافرانِ دارای کارت واکسن و جواب تست کرونا بدون QR code جلوگیری خواهد شد.

سفر هوایی میان جمهوری آذربایجان و ایران پس از دو سال توقف به دنبال شیوع ویروس کرونا، از نیمه اسفندماه امسال از سرگرفته شده است. با این وجود، جمهوری آذربایجان در آخرین بیانیه اعلام کرده که مرزهای زمینی تا اول ماه می ۲۰۲۲ برابر با یازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای سفرهای غیرضروری و توریستی همچنان بسته خواهند ماند و تنها ترددهای باری از مرزهای زمینی انجام می‌شود.

تردد اتباع آذربایجانی به ایران طبق اعلام سفارت ایران در باکو، از آبان‌ماه امسال بدون مانع اعلام شده است. اتباع جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران از تمام مبادی ورودی، ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون و تست PCR هستند. این مقررات برای تمام مسافران بالای ۱۲ سال برقرار شده است.

مسافران ایرانی در بازگشت از جمهوری آذربایجان نیز به ارائه تست PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده تا ورود ملزم هستند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر