|
کدخبر: 247223

ماجرای نصب پر سروصدای پرچم اواکراین در هیأت مداح معروف + عکس

نصب پرچم اوکراین و یمن در هیأت‌الرضا تهران با نوای رضا هلالی در جامعه هیأتی کشور موافقان و مخالفان بسیاری داشت. به این بهانه نگاهی به مواضع مداحان در خصوص اوکراین، پاکستان و یمن انداختیم.

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) درباره جنگ روسیه و اوکراین با انتشار یک تک بیت در فضای مجازی نوشت: «بدبخت دولت و ملتی که دلش را به غربی‌ها و شرقی‌ها خوش می‌کند! فقط و فقط باید قوی بود» 

حسین طاهری مداح اهل بیت(ع) با استفاده از هشتگ «#اعتماد_به_شیطان» در توئیتر نوشت: «نماینده پارلمان اوکراین: به ‌تضمین‌ها ‌اعتماد ‌نکنید! زیرا ما امروز به دست کسانی کشته می‌شویم که سال ۱۹۹۴ به تضمین همان کشورها زرادخانه هسته‌ای خود راتسلیم کردیم! و حالا با کمی دقت؛ می‌فهمیم برنامه‌شان برای ما نیز چه بود! اما طبق معمول تیرشان به سنگ خورد! »

سید امیر حسینی مداح اهل بیت(ع) در توئیتر خود نوشت: «اگه قوی نباشی اگر دلخوش به شرق و غرب باشی بی درنگ لهت می‌کنن! #اوکراین»

نصب پرچم یمن و اواکراین در هیأت هلالی

اعضای هیأت الرضا(ع) تهران یا همان محفل بسیجیان و روهروان شهدا شب گذشته در مجلس هفتگی خود که به مناسبت میلاد سرداران کربلا هم اختصاص پیدا کرده بود، در پس زمینه هیأت، تصویری از پرچم کشورهای اوکراین و یمن را قرار داد و روی آن نوشت: سپهسالار کربلا می‌فرماید: اگر دین ندارید، آزاده باشید.

این اقدام هیأت الرضایی‌ها با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. بسیاری موافق این اقدام بودند و گفتند هیأت غیرسکولار همین است و باید مواضع دقیق نسبت به امور روز داشته باشد و عده‌ای نیز مخالفت کردند و گفتند گویی زیر پرچم این کشورها مجلس برگزار شده است. محمود تاری، شاعر و مداح اهل بیت(ع) با انتشار یادداشتی در فضای مجازی نوشت: «بی‌بصیرت بودن یعنی همین که جلسه برگزار شود و عوض پرچم امام حسین علیه‌السلام، پرچم اوکراین را بالای سرت بزنی و روی آن بنویسی: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. چرا هیأت‌های مذهبی از رهبر جامعه فاصله می‌گیرند. امام خامنه‌ای در بیانی منطقی و عزت‌مدارانه موضع گرفتند. کاش هیأت‌ها به تبعیت از معظم‌له پیش بروند. این معنای پیروان شهداء بودن است. جا داشت این هیأت تصاویر شهیدان مظلوم شیعیان به خون غلتیده در پاکستان و افغانستان را در هیأت نصب می‌کرد و می‌نوشت: «بای ذنب قتلت. به کدامین جرم کشته شدند؟»

چرا پرچم هردو کشور در هیأت قرار گرفت؟

یکی از مسئولین این هیأت می‌گوید: «روند هیأت ما برخلاف سکولار بودن است و در مواقع نیاز اعلام موضع می‌کنیم و به دنبال دیده شدن هم نیستیم. ما براساس قواعد گرافیکی پرچم یمن را بزرگ‌تر از اوکراین قرار دادیم و براساس تشریفات نیز پرچم یمن سمت راست منبری یا مداح قرار می‌گیرد؛ یعنی این پرچم اصلی است. فرمایش معصوم(ع) را هم در این پرچم قرار دادیم. اگر پرچم یمن را تنها کار می‌کردیم، اعتراض می‌شد؛ چرا موضع‌گیری برای اتفاق روز نیست اما ما با نمایش هردو نشان دادیم که مدافع مظلوم در هر کشوری هستیم که در راستای موضع مقام معظم رهبری است که مخالف جنگ در هرکشور هستیم. پشت این اقدام علم و تحقیق بود.»

پرچم-اوکراین

هلالی: اگر بحث انسانیت است، چرا برای یمن صدایتان بلند نشد؟

رضا هلالی مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم با اشاره به نصب این پرچم گفت: این اقدام ما پیام‌های بسیاری دارد. سال‌هاست که در یمن جنگ است و زن و بچه کشته می‌شوند، اما صدایی درنمی‌آید و انگار نه انگار. این تاثیر استکبار است؛ تا جایی که در ایران ما هم در ذهن مردم وارد می‌شوند. ما با جنگ در هر نقطه‌ای مخالف هستیم، اما اگر انسانیت است، چرا برای یمن صدایی درنیامد. ما با جنگ در اوکراین و یمن مخالف هستیم، اما با تبعیض مشکل داریم و مخالف هستیم. ما با بازی‌های رسانه‌ای این روزها مخالف هستیم باید هوشیار باشیم. این جمله را هیچگاه فراموش نکنید که امام حسین(ع) فرمود: اگر دین ندارید آزاده باشید.

روز جمعه ۱۳ دی‌ماه نیز انفجار ترویستی در میان نمازگزاران در مراسم نماز جمعه شیعیان در مسجدی در پیشاور تاکنون منجر به شهادت ۵۷ نفر و مجروحیت بیش از ۱۹۴ تن شده است. این ماجرای ترویستی نیز موجب واکنش مداحان و کنایه‌هایی از سوی آنان به ماجرای اوکراین شد.

محمدحسین پویانفر با انتشار فیلمی در فضای مجازی نوشت: «شیعیان مظلوم پاکستان آجرک الله بقیة الله» و سید امیر حسینی مداح اهل بیت(ع) نیز در واکنش به این پشت پویانفر نوشت: کاش چشم‌های شما هم آبی بود...

 

منبع: فارس

ارسال نظر