|
کدخبر: 246889

زمان احتمالی دستیابی به توافق احیای برجام اعلام شد

اولیانوف گفت: تا آنجا که من می‌دانم، ایرانی‌ها آماده مذاکره مستقیم نیستند. ممکن است در اواسط هفته آینده به توافق برسیم. در مورد آخرین تلاش‌ها قبل از عبور از خط پایان صحبت می‌کنیم.

سیاست داخلی زمان احتمالی دستیابی به توافق احیای برجام اعلام شد

مذاکره‌کنندگان ارشد انگلیس و فرانسه دیروز (جمعه) در حالی که برای دیدار وزرای امور خارجه، راهی کشورشان بودند گفتند که مذاکرات وین به دستیابی به توافق نزدیک است.

«استفانی القاق» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در توییتر اعلام کرد: ما (به توافق) نزدیک هستیم. مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی وین را برای مدت کوتاهی ترک می‌کنند تا (اطلاعات) وزرا را درباره وضعیت (مذاکرات) به‌روز کنند. آن‌ها بزودی آماده بازگشت هستند.

«فیلیپ ارورا» نماینده فرانسه در مذاکرات هم در توییتر نوشت: امیدوارم به سرعت برای رسیدن به نتیجه برگردیم، زیرا ما به توافق بسیار بسیار نزدیک هستیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خروج آن‌ها این احتمال را مطرح کرد که ایالات متحده و ایران که به دلیل امتناع تهران از ملاقات رودررو به طور غیرمستقیم با هم گفت‌وگو می‌کنند، ممکن است برای مذاکره با یکدیگر آماده شوند که دیپلمات‌ها گفتند چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

طبق این گزارش، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات هم دیروز (جمعه) به خبرنگاران گفت: تا آنجا که من می‌دانم، ایرانی‌ها آماده مذاکره مستقیم نیستند. ممکن است در اواسط هفته آینده به توافق برسیم. در مورد آخرین تلاش‌ها قبل از عبور از خط پایان صحبت می‌کنیم.

به نوشته رویترز، اولیانوف روز پنجشنبه هم گفته بود که فکر نمی‌کند مذاکرات به شکست بینجامد و یک نشست در سطح وزرا به منظور توافق محتمل است، اما او نمی‌تواند بگوید که آیا این نشست در روز شنبه، یکشنبه یا دوشنبه برگزار می‌شود.

پیش‌تر آمریکا گفت که «توافق احتمالی» در وین نزدیک است، اما چند نقطه اختلاف مانع از توافق شده و زمان در حال اتمام است. «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار ارزیابی سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در وین در هفته‌های اخیر، گفت مذاکره‌کنندگان در وین «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند. وی افزود: ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده باقی مانده است. توافقی نخواهیم داشت مگر این که مسائل باقیمانده را به سرعت حل کنیم.

او در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت: با این حال، اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم و باید در عرض چند روز به درک بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر