|
کدخبر: 242042

واکنش رسمی ایران به تنش های اخیر میان روسیه و اوکراین

خطیب زاده گفت: ایران با دقت و حساسیت اتفاقات در اوکراین را پیگیری می‌کند. ما از افزایش تنش در بین اوکراین و روسیه ابراز نگرانی می‌کنیم.

سیاست داخلی واکنش رسمی ایران به تنش های اخیر میان روسیه و اوکراین

خطیب‌زاده درباره آخرین تحولات اوکراین و اقدامات انجام شده برای ایرانیان مقیم این کشور نیز بیان کرد: ایران با دقت و حساسیت اتفاقات در اوکراین را پیگیری می‌کند. ما از افزایش تنش در بین اوکراین و روسیه ابراز نگرانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان کشوری که با هر دو کشور روابط حسنه داریم تلاش می‌کنیم دو طرف را به حل و فصل  اختلافات از طریق مسالمت آمیز دعوت کنیم آمادگی داریم از مساعی خود استفاه کنیم که دیدگاه‌های دو طرف به هم نزدیک شود. منطقه اوراسیا نمی‌تواند شاهد تنش و جنگ دیگری باشد. آمریکا با رفتار خسارت بارش طی دهه‌های گذشته در افغانستان، خاورمیانه و این منطقه نشان داده از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد و باید تلاش کنیم تنش حتی المقدور کاهش یابد. وزارت خارجه درباره اتباع ایرانی اقدامات مهمی را انجام داده است و سفارت ایران اطلاعیه‌های لازم را صادر کرده و با ایرانیان مقیم در ارتباط است. یک خط مستقیم در مورد ارتباط هم به صورت خط زمینی و هم در فضای مجازی برقرار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به صورت منظم با دانشجویان و ایرانیان در ارتباط است. وضعیت سفر از عادی به قرمز تبدیل شده است. خط ۲۴ ساعته در معاونت کنسولی برای تماس اتباع ایرانی اعلام شده است. وزارت خارجه با دقت اوضاع اوکراین را پیگیری می‌کند.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: سفارت به صورت منظم در ارتباط است و از طریق انجمن اسلامی با دانشجویان در ارتباط است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها