|
کدخبر: 241384

حمایت تمام قد آمریکا از اوکراین

وزیر خارجه آمریکا به همتای اوکراینی خود درباره «حمایت قاطع» واشنگتن در برابر مسکو وعده داد.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین تماس تلفنی برقرار کرد و در این تماس بار دیگر ادعاها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد.

همزمان با شدت گرفتن جنجال‌های رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، وزیر خارجه دولت جو بایدن با وزیر خارجه اوکراین به صورت تلفنی صحبت کرده و به او درباره حمایت واشنگتن از کی‌یف وعده داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه کوتاه درباره رایزنی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با «دمیتری کولبا» همتای اوکراینی او توضیحاتی داده و روایت واشنگتن از این رایزنی تلفنی را منتشر کرد.

طبق بیانیه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن تلفنی با دمیتری کولبا گفت‌وگو کرد تا «بر حمایت قاطع ایالات متحده از اوکراین در مواجهه با تهدید شدید فزاینده تجاوز احتمالی بیشتر روسیه تأکید کند».طبق روایت سخنگو، بلینکن به همتای اوکراینی خود گفته است که «هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین با پیامدهای سریع، شدید و یکپارچه مواجه خواهد شد».

به گفته او، بلینکن «درباره تلاش‌های جهانی برای تشویق به کاهش تنش و تقویت اقدامات دفاعی و بازدارندگی در برابر استقرار بی‌دلیل و مستمر نیروها و تجهیزات روسیه در اوکراین و اطراف مرزهای این کشور توضیح داد. وی تاکید کرد که اوکراین همچنان از حمایت پایدار و ثابت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی خود برخوردار است».

رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین در شرایطی انجام شده که جنجال‌های رسانه‌های آمریکایی و اظهارات مقام‌های ارشد دولت جو بایدن درباره ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین ادامه دارد؛ موضوعی که باعث واکنش وزارت خارجه روسیه شده است.


 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها