|
کدخبر: 239902

توضیحات وزیر ارتباطات درباره کاهش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کاهش سرعت اینترنت که در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده، گفت: «در شبکه اینترنت به نقطه بحرانی رسیده‌ایم که در تلاش برای مدیریت آن هستیم.»

سیاست داخلی توضیحات وزیر ارتباطات درباره کاهش سرعت اینترنت

در هفته‌های اخیر مشکل اینترنت ثابت بیشتر از چند ماه گذشته شده است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از سرعت پایین و کیفیت اینترنت آن هم فقط در ساعاتی از شبانه‌روز گلایه دارند. برخی از این کاربران می‌گویند که سرعت اینترنت آن‌ها از ۹ شب به بعد به صورت کامل دچار اختلال می‌شود و در بعضی مواقع نیز امکان استفاده از اینترنت و فیلترشکن‌های خود را ندارند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این گفته‌های کاربران این اتفاق را تأیید می‌کند و به زومیت می‌گوید:

    همان‌طورکه خودتان هم اشاره کردید از یک ساعتی به بعد که ساعت پیک مصرف است، سرعت اینترنت با کاهش مواجه می‌شود و این نشان‌دهنده این است که مشکل از زیرساخت‌های شبکه است که توسعه پیدا نکرده، وگرنه در بقیه ساعات روز مردم کمتر مشکل دارند.

براساس توضیحات او، کاربران از ۹ شب به بعد بیش از هر زمان دیگری از اینترنت استفاده می‌کنند و به دلیل این‌که توسعه ارتباطات ثابت به درستی انجام نشده، آن‌ها مجبور به استفاده از اینترنت سیار هستند که زیرساخت‌های آن‌ها تغییری نکرده و نمی‌تواند این حجم از تقاضا را تأمین کند، همین مسئله کندی سرعت اینترنت را رقم می‌زند.

او تأکید کرد: «اکنون تقاضای مردم برای استفاده از اینترنت بین‌الملل و داخلی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به همین واسطه شبکه ارتباطی به نقطه بحرانی رسیده است. در حال برنامه‌ریزی برای حل این مشکلات هستیم.»

آن‌طور که او به زومیت خبر می‌دهد در کوتاه مدت با واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ که دراختیار اپراتورها قرار گرفته، درحال پیگیری هستند که تجهیزات برای نصب روی این فرکانس به سرعت وارد و در شبکه نصب شود تا ظرف یک یا دو ماه آینده کیفیت اینترنت بهتر شود.

زارع‌پور همچنین خبر از حل مشکلات اپراتورها در شهرهای دیگر داد که شهرداری‌ها به آن‌ها امکان اجازه نصب BTS را نمی‌دهند. او در این مورد توضیح‌داد:

    پیگیر حل مشکلات سایت BTSا اپراتورها در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سایت‌ها نیاز به تعمیر دارند و برای برخی دیگر از سمت شهرداری حکم قلع و قمع صادر شده که با شهردار تهران در حال مذاکره هستیم تا این حکم لغو شود.

به باور او راهکار اساسی برای از بین بردن کندی اینترنت، توسعه شبکه ثابت کشور است. وزیر ارتباطات تأکید می‌کند که برای تحقق این هدف، نیم میلیون پورت فیبرنوری هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و برنامه این است که با همکاری همه با عزم ملی پروژه فیبرنوری نقاط مختلف تا پایان دولت سیزدهم اجرایی شود.

او در واکنش به این سؤال زومیت که برخی اپراتورها خبر از کمبود پهنای باند در کشور می‌دهند توضیح داد:

    ما مشکلی برای تأمین پهنای باند نداریم و برخی از اپراتورها اگر چنین چیزی را مطرح می‌کنند به‌دنبال این هستند که کم‌کاری و نقصان‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

زارع‌پور اعلام کرد که تلاش می‌کنند تا کیفیت شبکه را افزایش دهند و تا زمانی که توسعه شبکه ارتباطی ثابت کشور افزایش پیدا نکند، گاهی اوقات با مشکل کندی اینترنت روبه‌رو خواهیم بود.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها