|
کدخبر: 237063

در صربستان؛

برنامه ترور رئیس جمهور خنثی شد

مقامات امنیتی، اطلاعاتی صربستان بر اساس اطلاعات دریافت شده از پلیس اروپا "یوروپل" از کشف برنامه ترور و سوء قصد به جان «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور خبرداده‌اند و اعلام کردند که تدابیر امنیتی و حفاظت از جان وی تشدید شده است.

«آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان در این خصوص گفت که بر پایه اطلاعات دریافت شده از یوروپل، ترور ووچیچ برای نیمه اول فوریه ( اواخر بهمن ماه) امسال برنامه ریزی شده بود.

نخست وزیر صربستان در برنامه تلویزیون خصوصی"پروا" در بلگراد گفت که اطلاعاتی از "یوروپل" درباره ترور ووچیچ  را در روز  جمعه، ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) تحت برچسب فوری دریافت کرده است.

برنابیچ در این باره افزود: اطلاعات دریافت شده کاملاً واضح و روشن می باشد که حتی زمان ترور ووچیچ برای ماه  فوریه (اواخر بهمن امسال) برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات امنیتی و اطلاعاتی برای جلوگیری از قتل ووچیچ در تلاش هستند، گفت که ما اطلاعات مربوط به سوء قصد به جان رئیس جمهور صربستان را به صورت مکتوب از "یوروپل" دریافت کردیم.

برنابیچ با تاکید بر جدی بودن اطلاعات بدست آمده در مورد سوء قصد به جان رئیس جمهور صربستان گفت که سازمان های امنیتی و اطلاعاتی بایستی مانع ورود جنایتکاران و سرسپردگانشان به صربستان شوند.

نخست وزیر برنابیچ اظهار کرد که عاملین این  طرح، یک گروه جنایتکار سازمان یافته متشکل از افرادی از کشورهای منطقه و همچنین برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

 

 


 

منبع: برنا

ارسال نظر