|
کدخبر: 236119

فرمانده نیروی دریایی استعفا کرد

انتقادات گسترده از اظهارات فرمانده نیروی دریایی آلمان در نهایت منجر به استعفای او شد.

سیاست داخلی فرمانده نیروی دریایی استعفا کرد

پس از شدت یافتن انتقادات از سخنان کی آخیم شونباخ، فرمانده نیروی دریایی آلمان درباره روسیه، این مقام آلمانی مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

به نقل از ریانووستی، شونباخ در حاشیه سفر خود به هند گفته بود ادعاها درباره تلاش روسیه برای حمله به اوکراین صحت ندارد. وی همچنین بازگشت دوباره شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد به اوکراین را رد کرده بود. 

این اظهارات شونباخ موج انتقادات را علیه وی به راه انداخته بود که در این میان فرماندهان نیروهای مسلح آلمان خواستار کناره گیری وی از سمت خود شدند.

در نهایت، این فشارها منجر به استعفای شونباخ شده و وزیر دفاع آلمان نیز این استعفا را پذیرفت. 

شونباخ یکی از افرادی بود که به شدت به تفکر رئالیستی به عنوان قدرتمندترین تفکر حال حاضر روابط بین الملل در جهان اعتقاد داشت. وی تاکید داشت کشورهای اروپایی برای مهار چین به روسیه نیازمند هستند و نباید اقدام به تشدید تنش ها با مسکو کنند. 

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که خود از کهنه سربازان آمریکا در جنگ ویتنام است پیش تر اعلام کرده بود ظهور چین اصلی ترین تهدید برای آمریکا و کشورهای غربی محسوب می شود و واشنگتن برای حفظ موازنه قوا در برابر پکن به مسکو نیازمند است. 

با این حال، متفکران خوشبین لیبرال با بی توجهی به ابتدایی ترین مسائل امنیتی بین الملل، با گسترش ناتو به مرزهای روسیه باعث تحریک مسکو شده اند. مرشایمر در کتاب توهم بزرگ خود گسترش ناتو به مرزهای روسیه، و انجام انقلاب های رنگی در کشورهایی که پیشتر عضو شوروی سابق بودند را مهمترین عامل بحران اوکراین معرفی کرد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر