|
کدخبر: 226969

توضیحات خطیب زاده درباره صحبت مستقیم با آمریکا در مذاکرات

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ صحبت مستقیمی با آمریکا در طی این‌ ماه‌ها که گفت‌وگوها در وین در جریان بوده، انجام نشده است.

سیاست داخلی توضیحات خطیب زاده درباره صحبت مستقیم با آمریکا در مذاکرات

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی فرارسیدن شب یلدا و همچنین میلاد حضرت عیسی مسیح را به ویژه به هموطنان مسیحی تبریک گفت. 

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه درباره برنامه هسته‌ای ایران به ایران مستقیم پیام داده است، گفت: ما در خصوص گفت وگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با آمریکا در طی این‌ ماه‌ها که گفت‌وگوها در وین در جریان بوده، انجام نشده است برخی پیام‌ها به واسطه انریکه مورا به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای گفت‌وگوها در وین درباره موضوعات مذاکراتی دریافت و جواب‌ها هم در جا داده شده است.

خطیب‌زاده درباره بازداشت ۹ شهروند کرد ایرانی توسط ترکیه و تحویل آنها به معارضان سوریه نیز گفت: جزییاتی که شما گفتید با این جزییات تایید نمی‌شود. درباره چندین شهروند ایران که به خاطر ورود غیرقانونی یا ادعای ترکیه مبنی بر ورود غیرقانونی گفت‌وگو شده است در سفر وزیر خارجه ترکیه نیز در این باره گفتگو شد. همچنان این موضوع در دست پیگیری است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها