|
کدخبر: 224446

نگاه مثبت نماینده روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین وقفه چند روزه ایجاد شده در جلسات کمیسیون مشترک برجام در دور هفتم مذاکرات را برای تمامی طرفین «مفید» تلقی کرد.

سیاست داخلی نگاه مثبت نماینده روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین

 میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: من منکر این نیستم که وقفه‌ای فنی در مذاکرات وین در آخر هفته گذشته برای همه از جمله شرکای غربی، ایران و روسیه مفید بود، اگرچه ما هیچ تفاهمی بر سر این تصمیم نداشتیم. 

اولیانوف ادامه داد: این وقفه تذکر مفیدی برای همه بود تا رویکردی عاقلانه اتخاذ کنند. 

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که جلسه اول دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای روز دوشنبه ۸ آذر در وین برگزار شد. 

مذاکره کنندگان برای رایزنی به پایتخت ها بازگشتند، سپس دور هفتم مذاکرات روز پنج شنبه ۱۸ آذر از سر گرفته شد. 

علی باقری رییس هیات مذاکره کننده ایران پس از نشست افتتاحیه این دور از مذاکرات در روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که "آنچه امروز احساس کردم با آنچه روز جمعه احساس کردم متفاوت بود و احساسم این است که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفتگوهای موثر و نتیجه‌بخش پیدا کرده است."

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات احیای برجام را برعهده دارد نیز در توییتی پس از این نشست تصریح کرد که برخی سوءتقاهم‌های پیش آمده در دور اخیر مذاکرات وین رفع شده‌اند.

هم‌چنین لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشت که مذاکرات وین در جهت عقلانی در حال پیشرفت است.


 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    اگر عقل حاکم بود 18 سال تحریم نبودیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها