|
کدخبر: 223657

علی باقری با مقام روسی درباره مذاکرات وین

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با سرگئی ریابکوف همتای روس خود در مسکو دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و همچنین مذاکرات وین به رایزنی پرداخت.

سیاست داخلی علی باقری با مقام روسی درباره مذاکرات وین

«علی باقری» معا‌ون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به مسکو سفر کرده، امروز (سه شنبه) ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها در زمینه موضوعات بین‌المللی و مذاکرات آتی ایران و ۱+۴ در وین تأکید کردند.

نشست ایران و گروه ۱+۴ درباره رفع تحریم‌های آمریکا هفته گذشته در وین برگزار و ایران ۲ سند شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه کرد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی به منظور مشورت با پایتخت‌هایشان در این مذاکرات وقفه‌ای ایجاد و قرار شد در پایان این هفته دوباره از سر گرفته شود.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ آنگونه که سعید خطیب‌زاده دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد در پایان هفته جاری است و تاریخ دقیق آن بعد از رایزنی باقری با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد. (اینجا بخوانید)

این دومین سفر باقری به مسکو پس از تصدی این سمت است. وی پیش از دور اول مذاکرات وین و بعد از سفری که به بروکسل داشت به دعوت ریابکوف به مسکو رفت.

علی باقری و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هفتم آبان ماه در مسکو دیدار کردند و ریابکوف بعد از دیدار با علی باقری با بیان این‌که ایران و روسیه به همکاری سازنده خود ادامه می‌دهند، گفت: هر دو کشور دیدگاه بسیار نزدیکی در خصوص نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس گفت‌وگوها دارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه (+) گفت که در دیدارش با ریابکوف در مسکو درباره مذاکرات آینده با گروه ۱+۴ و موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه رایزنی‌های مفیدی داشته است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر