|
کدخبر: 222421

پیش بینی منفی یک روزنامه صعودی درباره نتجه مذاکرات وین

روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط معتقد است مذاکرات به نتیجه نمی رسد.

راحج الخوری نویسنده الشرق‌الاوسط درباره مذاکرات اخیر در وین نوشت: به‌نظر می‌رسد این مذاکرات به نتیجه نرسد. غنی‌ سازی اورانیوم تا حدود ۶۰ درصد، تشدید تنش‌ها در منطقه از یمن تا غزه، حمله به نفتکش‌ها، توسعه سامانه‌های موشکی بالستیک که حتی کشورهای اروپایی را هم نگران کرده، و مانع‌تراشی در مقابل فعالیت آژانس، همگی اقداماتی است که ایران پیش از مذاکرات انجام داده است، این در حالی است که بسیاری از منتقدان سیاست‌های ایالات متحده، دولت جو بایدن را متهم می‌کنند که بعد از عقب‌نشینی پرماجرا از افغانستان، واکنشی جدی به این اقدامات نشان نداده است. 

موسسه دفاع از دموکراسی‌ها هشدار داده که خودداری واشنگتن از رویارویی با دشمنانش و خروج از افغانستان و تصمیم برای خارج کردن نیروهای خود از عراق و پاسخ ندادن به اقدامات تحریک‌آمیز ایران در دریا و خشکی موجب شده تا تهران دیگر واشنگتن را جدی نگیرد. به همین علت دنیس راس گفته راه دستیابی به صلح با ایران، تهدید این کشور به جنگ است و آمریکا اگر بخواهد در پرونده هسته‌ای پیشرفتی صورت بگیرد، باید گزینه نظامی را روی میز نگه دارد. 

در شرایطی که امید به دستیابی به توافق یا بازگشت به برجام در مذاکرات وین کمرنگ است پذیرفتن پنج شرطی که تهران در آستانه آغاز مذاکرات وین مطرح کرده، برای دولت آمریکا امکان‌پذیر نیست، زیرا این دولت را با وحشتناک‌ترین شکست سیاسی و دیپلماتیک و حتی مالی مواجه خواهد کرد.

حال باید دید واشنگتن، اقدام ایران برای سخت‌تر شدن مذاکرات و ادامه دادن به سیاست‌های هسته‌ای و تهاجمی‌ خود در منطقه، چه واکنشی نشان خواهد داد.

تحلیل توأم با استیصال روزنامه سعودی در حالی است که ایران ظرف یک سال اخیر به اقدامات هسته‌ای و غیرهسته‌ای برای بازگرداندن توازن به برجام شتاب بخشیده و آمریکا اگر راهی برای مهار این روند داشت، از استفاده آن دریغ نمی‌کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها