|
کدخبر: 210628

استخدام جنجالی دختر یک نماینده مجلس در وزارت نفت + عکس

روز گذشته خبر جذب نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت در فضای مجازی منتشر شد که شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است.

سیاست داخلی استخدام جنجالی دختر یک نماینده مجلس در وزارت نفت + عکس

در روزهای اخیر ماجرای اعمال نفوذ رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی برای استخدام دخترش در وزارت نفت بسیار خبرساز شده است. بر اساس خبرهای منتشر شده، نفیسه رمضانعلی دختر رمضانعلی سنگدوینی که نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است به دستور جواد اوجی، وزیر نفت، به سمت مسئول دبیرخانه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت منصوب شده است. نفیسه سنگدوینی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد سازی با معدل ۱۴.۶۷ بوده و ظاهراً در آزمون استخدامی وزارت نفت که پیش تر برگزار شده بود، رد شده است اما اعمال نفوذ پدرش باعث شده که وزیر کنونی نفت دستور استخدام وی را بدهد.

نامه درخواست استخدام

بر اساس برخی خبرها، رمضانعلی سنگدوینی پیش از نمایندگی مجلس، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان و از همکاران وزیر فعلی نفت در شرکت گاز بوده است. اکنون بر اساس نامه ای که  منتشر شده، نفیسه سنگدوینی در نامه ای به وزیر نفت خواهان استخدام خود در این وزارت شده که وزیر نیز این موضوع را در نامه ای به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این وزارت خانه ارجاع می دهد. در ادامه مهدی علی مددی، معاون بخ توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت نیز که ظاهراً گرگانی است، موافقت خود را با استخدام نفیسه سنگدوینی برای سمت «مسئول دبیرخانه و اسناد» موافقت و اعلام نیاز می کند. یک روز بعد از نامه مددی، اوجی نیز موافقت خود را با استخدام دختر نماینده گرگان در این سمت اعلام می کند.

مدرک تحصیلی

بر اساس تصویری دیگر که منتشر شده، پیش از این نفیسه سنگدوینی در آزمون استخدامی وزارت نفت رد شده و اکنون به خاطر رابطه پدرش با وزیر نفت توانسته در این وزارت استخدام شود. تمام این گمانه زنی ها در حالی است که رمضانعلی سنگدوینی مدعی شده در این ماجرا هیچ دخالتی نداشته و گفته است: «در این خصوص باید از وزارت نفت سوال شود. من در این‌ قضیه هیچ‌گونه دخالتی نداشته‌ام و در این مورد باید وزارت نفت و روابط عمومی این وزارتخانه پاسخگو باشند». روابط عمومی وزارت نفت نیز در اطلاعیه ای از این افشاگری به عنوان «بازنشر نامناسب مکاتبات حوزه منابع انسانی در فضای مجازی درباره به‌کارگیری در قالب قرارداد مدت‌معین فرزند نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی» یاد کرده و ضمن تکذیب هرگونه تخلف در استخدام دختر نماینده گرگان در وزارت نفت، این رویه را عادی و جاری اداری توصیف کرده است.

پیش از این، رمضانعلی سنگدوینی در توییتی در حمایت از جواد اوجی برای حضور در وزارت نفت نوشته بود: «وزیر پیشنهادی نفت، از بدنه صنعت نفت است و پذیرش خوبی از سوی بدنه صنعت نفت خواهد داشت. برای وی منابع انسانی اهمیت بالایی دارد و به نظرم با ورود آقای اوجی به وزارت نفت، نیروی انسانی در این صنعت نیز متحول می شود».

توییت-سنگدونی

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر