|
کدخبر: 205189

تاکید رئیسی بر ضرورت تکمیل سد تنگ سرخ تا ۱۴۰۱ + فیلم

رئیس جمهوری در بازدید از سد تنگ سرخ بویراحمد با تاکید بر ضرورت تکمیل عملیات اجرایی و ساخت این سد تا پایان سال ۱۴۰۱، گفت: به مسئولان هم تذکر می دهم که اجازه ندهند هیچ حقی از کارگران ضایع شود.

سیاست داخلی تاکید رئیسی بر ضرورت تکمیل سد تنگ سرخ تا ۱۴۰۱ + فیلم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در پنجمین سفر استانی صبح امروز جمعه وارد  کهگیلویه و بویراحمد شده است ، پس از ورود به یاسوج برای بازدید از مراحل ساخت سد تنگ سرخ به این منطقه رفت و با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متأسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است  اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.

وی افزود: اگر از سال ۹۰ تاکنون این پروژه سالانه پیشرفت ۱۰ درصدی داشت باید تاکنون تمام می شد.

رئیس جمهوری همچنین تامین حق و حقوق مردم و رفع معارضات محلی و اجتماعی را اولویت اجرای این پروژه دانست و در واکنش به اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: حتماً به مسئولان تذکر می دهم و تأکید می‌کنم که اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران عزیز ضایع شود. حتماً به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه از کشور ضایع نشود.

رئیسی تصریح کرد: یکشنبه هفته آینده تیمی کارشناسی برای بررسی مشکلات حقوقی، اجرایی و موانع و معارضات اجتماعی به استان اعزام می شوند و باید عملیات اجرایی سد بلافاصله از سر گرفته شود.

سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

آیت الله رئیسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان ، نوزدهم شهریور  به استان خراسان جنوبی ، دوم مهرماه به استان ایلام و امروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در این سفر از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهداشت ، صنعت، معدن و تجارت، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه  کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌شود.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، بازدید از چند طرح عمرانی ، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران ، گفت و گو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر