|
کدخبر: 202689

رییسی:

در راس نظام حاکمیتی است که نیابت از حجت خدا دارد

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از حجت خدا دارد

سیاست داخلی در راس نظام حاکمیتی است که نیابت از حجت خدا دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح نمایشگاه "در لباس سربازی" درباره نقش رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس و آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به دلاوری رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی اظهار کرد: فلسفه قیام اباعبدالله این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و آنان را از گمراهی نجات دهد.

وی افزود: می‌خواهم مراسم تجلیل از شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس را جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه،  پیام و هدف شهیدان بدانم چون هیچ کس در عالم دچار جهل نشود و در نادانی نماند و اگر افرادی به هر دلیل، فتنه فتنه گران و شیطنت شیاطین، انحراف و گمراهی در فکر اخلاق و اندیشه آنان شود، با آن نورانی بودن راه شهیدان از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این مقطع افراد دست اندرکار تا هرچه می‌توانند یاد، نام، وصیتنامه، هدف و مسیر نورانی شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی نشان دادن راه نورانی آنها برای رهایی یافتن از ضلالت و گمراهی و فتنه‌های فتنه گران را انجام دهند.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و دفاع مقدس مصون‌سازی نسل جوان است راه صیانت بخشی به نسل امروز و نیازهای و عصر های آینده این است که عاشورا معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد. امتداد عاشورا امروز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در میدان ظاهر شده اند بسیاری در دنیا نبرد و جنگ می‌کنند و جنگ‌های بسیاری با خونریزی در دنیا وجود دارد اما کدام‌یک از آنها دفاع مقدس است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: رمز ماندگاری امام خمینی و شهدای ما در دفاع مقدس این است که برای خدا از جان خود گذشتند، برای خدا از آینده دنیایی خود گذشتند، برای همین امام با همه عظمتش فرمود من در کنار رزمندگان حس حقارت می کنم. در واقع امام می خواست مخاطب خود را معرفی کند و بگوید که مخاطب من چه جایگاهی دارد.

رئیسی افزود: ایشان می خواست اعلام کند کسی که با این لباس در جایگاه دفاع از ناموس این کشور قرار بگیرد چه جایگاهی دارد که من به حال او غبطه می خورم. بچه ها و رزمندگانی که در  میدان دفاع مقدس بودند همه مخلصان روزگار بودند که باید به حالشان غبطه خورد. خانواده معظم شهدا پرچم های برافراشته در هر اداره و جایگاهی هستند که راه شهید را معرفی می کنند و باید همواره گرامی داشته شوند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به رهبری رهبر معظم انقلاب گفت: جامعه ما تحت لوای کسی قرار دارد که به مردم نمی گوید بروید، بلکه می گوید بیایید. ما مصلحان بسیاری در تاریخ داریم که می گویند راستگو و امانتدار باشید، اما چرا در دل‌ها جای نمی گیرند؟ زیرا فردی که خود به این جایگاه رسیده است حرفش در دل جای می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر