|
کدخبر: 198897

درهای مجمع تشخیص به روی روحانی باز می شود؟

به نظر می‌رسد که حامیان روحانی بعد از استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان، امیدوار شده‌اند که او از مجمع هم برود و جای خود را به رییس جمهور پیشین بدهد!

سیاست داخلی درهای مجمع تشخیص به روی روحانی باز می شود؟

به نظر می‌رسد که حامیان روحانی بعد از استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان، امیدوار شده‌اند که او از مجمع هم برود و جای خود را به ریس جمهور پیشین بدهد!

بیشتر از یک ماه از پایان دولت روحانی گذشته و هنوز هم درباره آینده سیاسی او حرف و حدیث‌هایی مطرح است. برخی هشتک محاکمه روحانی می‌زنند و برخی هم تصور می‌کنند که او وارد دوره حاشیه‌نشینی شده است.

نکته قابل توجه اینکه حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری خود خاصه در چهار سال دوم رویکردی داشت که به گمان اصلاح‌طلبان تلاش برای تضمین آینده سیاسی او به شمار می‌رفت. همان رویه‌ای که نامش را چرخش روحانی گذاشتند. حالا اما دولت تدبیر و امید از پاستور رفته و تکلیف روحانی هم معلوم نیست!

در این بین اما برخی خبر از رفتن روحانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌دهند. مثلا غلامعلی رجایی، از چهره‌های سیاسی نزدیک به مرحوم هاشمی با تاکید بر اینکه «روحانی حذف شدنی نیست» به اینا می‌گوید: «این آدم سابقه ۴۰ سال خدمت در نظام دارد. معتقدم وی حیات سیاسی‌اش را در مجمع ادامه خواهد داد».

اینکه رجایی خبر دقیقی درباره سمت بعدی روحانی دارد یا نظرات شخصی خود را می‌گوید بعدتر معلوم خواهد شد اما نکته قابل توجه این است که آیا حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام روحانی و حامیان او را راضی خواهد کرد؟ شاید هم روحانی و حامیانش امیدوار هستند که در پی استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان، او از مجمع هم برود و جای خود را به روحانی بدهد!

 

منبع: فردا

ارسال نظر