|
کدخبر: 195184

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

بانکی پور: به وزیر ضد فساد نیاز داریم

نماینده مردم ورزنه اصفهان، امروز وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو شد و در ادامه به بررسی این جلسه می پردازیم.

سیاست داخلی بانکی پور: به وزیر ضد فساد نیاز داریم

امیرحسین بانکی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس گفت: ابهاماتی در کار و سابقه وزیر نیرو وجود دارد که باید رفع شود. کارنامه ایشان در بخش صنایع و معادن مورد انتقاد است. عزل مدیران انقلابی و کارآمد قبلا انجام می‌شده که این وزیر پیشنهادی قول داده‌اند که تکرار نخواهد شد. تا به امروز بی‌تدبیری در مدیریت بوده که بحث قطع صادرات فولاد را شاهد بودیم که ضربه سنگینی را به بازار وارد کرد که این وزیر قول بهبود این شرایط را داده‌اند.

وی افزود: باند بازی هایی که به ایشان نسبت داده می‌شود و برخی از دوستان ایشان در زندان هستند که خود آنها را تکذیب می‌کند و ما نیز این تکذیب را می‌پذیرم. مهندس محرابیان مدیر اهل فساد نیست اما فرق است بین مدیر ضد فساد و مفسد. دولت سیزدهم ضد فساد است است و کابینه نیز باید ضد فساد باشند. برنامه ایشان دارای اشکالاتی است، برنامه ایشان ویژگی خاصی نسبت به برنامه‌های پیشین ندارد. سالانه ۱۴۳ هزار میلیارد بودجه برای وزارت نیرو در نظر گرفته شده است که باید پرسید منبع این بودجه از کجا خواهد آمد.

این نماینده مخالف ادامه داد: در برنامه ایشان مدیریت مصرف و تقاضا به صورت کلی گفته شده است و ساختار مشکل دارد که در برنانه ایشان بیان نشده است. عدم اشاره به مسائل زیست محیطی، نسبت دادن مشکلات صرفا به خشکسالی، رویکرد اصل ۴۴ به خصوص در بخش نیروگاهی ازجمله ایرادات برنامه این وزیر پیشنهادی است. ۳۰ هزار مگاوات برق نیاز داریم که باید تامین شود و در این خصوص برنامه ارائه شده است اما حدود ۲۰ میلیارد سرمایه مورد نیاز و منبع آن مشخص نیست. در حکمرانی آب برنامه مشخصی وجود ندارد و آب مسئله جدی کشور است و باید حکمرانی در این خصوص صورت گیرد و طبق قوانین شورای‌عالی آب باید توزیع عادلانه آب صورت گیرد تا شاهد مشکلات فعلی نباشیم.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها