|
کدخبر: 194598

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

دلیل مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی چست؟

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی، مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی به موضوعات مختلفی پرداخت که در این گزارش به این صحبت‌ها می‌پردازیم.

سیاست داخلی دلیل مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی چست؟

مهرداد ویس‌کرمی مخالف وزیر کشاورزی سید جواد ساداتی‌نژاد در صحن علنی مجلس گفت: کشاورزی محور اقتصادی کشور است. به این آمار دقت کنیم ۲۶ درصد صادرات، ۲۰ درصد اشتغال، درصد، درصد۸۰ غذا و ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی علی‌رغم تحریم‌ها رشد داشتیم و در مجموع رشد ۴.۵ درصد کشاورزی را تجربه کردیم. کشاورزی محور اقتصادی کشور است.

وی افزود: در جهاد کشاورزی حدود ۹۲ هزار نیروی انسانی کار می‌کنند و در جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی و تصدی گری وجود دارد، با توجه به این ارقام باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است. حیطه کشاورزی بسیار گسترده است و حوزه‌هایی مانند شیلات و منابع طبیعی آبخیزداری، صنایع تبدیلی، دامپزشکی فقط مثالی از این وزارتخانه عریض و طویل است. وزیر کشاورزی باید دو ویژگی داشته باشد، دارا بودن به علم و تخصص کافی و شناخت زوایای مخفی جهاد کشاورزی ازجمله این ویژگی‌ها است.

این نماینده مخالف تصریح کرد: وزیر پیشنهادی باید دارای برنامه دقیقی علمی و قابل دستیابی باشد و در هر دو مورد باید خود را به مجلس ثابت کند. رزومه ایشان بسیار معمولی است و در هر استان چندین نفر با این تحصیلات وجود دارد. تعداد زیادی مهندس کشاورزی بیکار در کشور وجود دارد. کسی که این عرصه را نشناسد توان مدیریت نخواهد داشت. ایشان شناخت اندکی در مورد وظیفه خود دارد و با این میزان سابقه چگونه می‌خواهد مانع سلاطین مرغ و تخم‌مرغ باشد.

ویس کرمی ابراز کرد: ازجمله سوابق ایشان رئیس فراکسیون آب در مجلس بودند و کاملا مشخص است چگونه به این سمت رسیده است. نمایندگی پنج سال در سال مجلس را داشتند که در فراکسیون آموزش مشغول بودند و فقط یک سال در فراکسیون کشاورزی بودند و به جرات می‌توان گفت در حوزه کشاورزی هیچ تجربه‌ای نداشتند.

وی بیان کرد: تحصیلات ایشان دکتری هیدرولوژی است و در امور ایشان سابقه اجرایی ندارد و تهیه اطلس زیست بوم کشور و دو طرح امنیت غذایی و آبخیزداری در کشور را در دستور کار داشند که هنوز تصویب نشده است. مجلس در یک آزمون تاریخی قرار دارد. برنامه تحول اغراق آمیز است و فقط در حد معجزه است.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها