|
کدخبر: 191811 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

فوری/ پارلمان مجازی طرح صیانت را رد خواهد کرد؟

اگر به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی نقد و نظری دارید، پارلمان مجازی فضایی مناسب هست تا صدای ۸۰ میلیون ایرانی به گوش نماینده‌ها برسد. این پارلمان برای ارتباط مردم با قوه مقننه هست.

سیاست داخلی فوری/ پارلمان مجازی طرح صیانت را رد خواهد کرد؟

هم‌زمان با توسعه فناوری‌ها و استفاده مردم از فضای مجازی، بیشتر ارتباط‌ها مجازی شده است و کمک به سزایی در کنترل بیماری داشته است. از سویی این گونه ارتباط‌ها مردم را در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری نیز شریک کرده است. نمونه این موضوع را در سامانه «پارلمان مجازی ایران» شاهد هستیم که از آذرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است.

هدف از راه‌اندازی پارلمان مجازی چه بود؟

سامانه پارلمان مجازی تعاملی هست و در این سامانه وکلای ملت نظرات و پیام‌های مردم را پیرامون طرح‌ها و لوایح دریافت می‌کنند. همچنین تمامی نماینده‌ها در این پارلمان دفتر مجازی دارند که مردم می توانند به این دفاتر مراجعه کنند. برای مراجعه به این پارلمان باید از نشانی www.ir-vp.ir استفاده کنید. پارلمان مجازی در حقیقت مجلسی با حضور بیش از ۸۰ میلیون ایرانی هست. نکته مهم این هست که مردم و صاحب نظران فقط در امر قانونگذاری مشارکت نمی‌کنند و بعد از ابلاغ قانون هم می‌توانند به نمایندگان کمک کنند.

دسترسی کاربران پارلمان مجازی به چه صورت هست؟

پارلمان مجازی برای سه گروه از کاربران طراحی شده است که در ادامه با این سه گروه و دسترسی هایشان بیشتر آشنا می شویم.

کاربران عادی

اولین سطح کاربران عادی هستند که به طرح‌ها، لوایح دسترسی دارند و همچنین می توانند پیشنهادهای خود را برای قانونگذاری جدید به نمایندگان منتقل کنند. اگر با عدم اجرای قانون روبه‌رو شدید، می‌توانید به رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر بدهید.

کاربران ویژه (نخبگان)

کاربران ویژه (نخبگان) دسترسی های کاربران عادی را دارند و همچنین می توانند به «اتاق‌های گفتگوی تخصصی» دسترسی داشته باشند تا مستقیماً با نمایندگان پیرامون طرح‌ها و لوایح صحبت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

نماینده‌ها در سطح سوم قرار دارند. آن‌ها علاوه بر دسترسی به نظرات مردم و صاحب نظران، دفتر مجازی خود را مطابق با نیاز موکلانشان مدیریت می‌کنند.

خبرنگاران چه جایگاهی در پارلمان مجازی دارند؟

خیلی از خبرنگاران برای اخذ مصاحبه از نماینده‌ها به صورت تلفنی تماس می گیرند که در این میان ممکن مشکلات امنیتی ایجاد شود و خبرنگاران حقیقی نباشند. برای رفع این کار بخش «درخواست مصاحبه» در پارلمان مجازی ایران تعریف شده است که خبرنگارانی به صفحه «درخواست مصاحبه» دسترسی خواهند داشت. آن‌ها تصویر کارت خبرنگاری خود را در پارلمان مجازی بارگذاری خواهند کرد.

آموزش استفاده از پارلمان مجازی

با مشاهده فیلم زیر با این پارلمان آشنا خواهید شد اما در ادامه با قسمت‌های مختلف این پارلمان بیشتر آشنا می شویم.

ثبت‌نام در پارلمان مجازی

برای ثبت‌نام در پارلمان مجازی باید وارد بخش ثبت‌نام شد و بعد از وارد کردن اطلاعات اولیه کد ورود برای شما ارسال خواهد شد. در مرحله بعد اگر تمایل دارید از سطح عادی فراتر کار کنید، باید کمیسیون های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در نهایت باید منتظر تایید نهایی مرکز پژوهش‌ها بمانید که چند روزی این تایید نهایی زمان می‌برد.

ثبت نام

ثبت نام2

ثبت نام3

صفحه شخصی هر عضو چگونه هست؟

هر عضو یک کارتابل مجزا دارد که در این کارتابل با سه بخش کارپوشه پیام ها، طرح‌ها و لوایح مورد علاقه من و آرشیو نظراتم در مورد طرح‌ها و لوایح در این بخش هست.

کارتابل

در بخش طرح و لوایح شما می توانید، متن کامل همه طرح‌ها و لوایح را مشاهده کنید و نظر خود را پیرامون بند ها و تبصره‌ها اعلام کنید.

نظر

دفاتر مجازی نماینده‌ها

همچنین برای ارتباط با دفتر مجازی نماینده‌ها نیز بخشی آماده شده است که اطلاعات زیر را از شما می خواهد.

دفتر

نظر خود را پیرامون این طرح پر حاشیه بگویید

در روزهای اخیر طرح صیانت حاشیه‌های زیادی را داشت و موافقین و مخالفین نظرات خود را ارائه داده اند، توصیه نماینده‌ها این هست که مردم با عضویت در پارلمان مجازی نظرات خود را در خصوص همه بندها و تبصره‌ها بگویند. پارلمان مجازی متشکل از ۸۰ میلیون ایرانی خواهد بود و اعضا می‌توانند همه بندها را مطالعه کنند. ضمن مطالعه می‌توانند اعلام موافقت، مخالفت یا پیشنهاد در خصوص بند ها و تبصره‌ها داشته باشند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها