|
کدخبر: 186844

پیشنهاد تعطیلی ۳ روزه توسط وزیر کشور

وزیر کشور گفت: یکی از پیشنهاداتی که در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی مطرح شد اینکه بتوانیم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بگیریم علاوه بر تطعیلی آخر هفته ۲ یا ۳ روز دیگر به تعطیلی تهران و کرج اضافه شود.

سیاست داخلی پیشنهاد تعطیلی ۳ روزه توسط وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه  جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد اینکه بتوانیم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بگیریم علاوه بر تطعیلی آخر هفته ۲ یا ۳ روز دیگر به تعطیلی تهران و کرج اضافه شود.

وی افزود: در استان های تهران و البرز با توجه به شرایط ویژه‌شان و نیز با توجه به میزان ترددی که از تهران به کرج و به تهران و کرج است این کار شاید بتواند به ما کمک کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تاکید می‌کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا تاکنون صادر شده برای شهر‌های قرمز سفر ممنوع است و نباید سفر صورت بگیرد.

وزیر کشور گفت: به نیروی انتظامی ماموریت داده شده علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل بوده است در این مقطع در هر کجا که با سفر‌ها در داخل جاده‌ها مواجه شدند با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافران و رانندگان حتما نیروی انتظامی خودرو‌هایی که قصد سفر دارند را عودت خواهند داد. این شاید برای خانواده‌ها سخت باشد لازم است برای یک مصالح بالاتر برخی مقررات را سختگیرانه‌تر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌ها مهمترین و موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است، گفت: در حوزه واکسن نگرانی‌هایی که در جلسه قبل بود با توضیحاتی که وزارت بهداشت ارائه کرد برای تزریق دو دز برای سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تامین کرده اند و با اعلام اینکه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق میشود ظرف ۲ هفته همه افراد بالای ۶۰ سال واکسینه خواهند شد.

وزیر کش در  با بیان اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت روز گذشته ۳۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند، تصریح کرد: با قولی که وزارت بهداشت داده است و این مقدمات این موضوع حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از گروه بالای ۶۰ سال نیز در مناطق خاص تا سنین ۵۰ سال نیز به سرعت واکسینه می‌شوند و همچنین گروهاهی پرخطر و پرریسک که شناسایی شده اند براساس قولی که وزارت بهداشت داده ظرف یک ماه تزریق واکسن برای آن‌ها نیز انجام می‌شود؛ بنابراین تا شهریور تزریق واکسن برای هم سنین بیش از ۶۰ سال و هم سنین تا ۵۰ سال در مناطق خاص و همچنین گروه‌های پرریسک را تمام کرده باشیم.

رحمانی فضلی  درباره اعیاد و مراسم پیش رو نیز عنوان کرد:: با توجه به اینکه روز‌های عرفه، عید قربان، عید غدیر و محرم را در پیش داریم همان پروتکل‌هایی که سال قبل بوده را مراعات می‌کنیم همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق مصوبات شورای امنیت ملی است.

 

منبع: میزان

ارسال نظر