|
کدخبر: 186617

واکنش وکیل مدافع بابک زنجانی به حکم قطعی اعدام

وکیل مدافع بابک زنجانی می‌گوید موکلش اقدامات قابل توجهی انجام داده و با توجه به اقداماتی که انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود قطعا موکل مشمول عفو خواهد شد.

سیاست داخلی واکنش وکیل مدافع بابک زنجانی به حکم قطعی اعدام

رسول کوهپایه زاده در ارتباط با سخنان رییس دیوان عالی کشور درباره اجرای حکم قطعی اعدام بابک زنجانی گفت: بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد نماید و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد بهره مند می‌شود؛ لذا همان رای قطعی و مرجعی که  مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده است؛ بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت  در رای خود به عفو و بخشودگی که از تاسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده  ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

وی افزود: موکل اقدامات قابل توجهی انجام داده و طی وکالت رسمی بلاعزل کلیه اموال و دارایی خودش را در ایران به شرکت ملی نفت ایران منتقل کرده است. همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر  و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده که مسولان ذی ربط  از کم و کیف آن مطلع هستند.

کوهپایه زاده در پایان تاکید کرد: لذا از آنجا که دادنامه صادره بر این موضوع صراحت دارد  و خالی از شک و شبهه است؛ با توجه به اقداماتی که انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود قطعا موکل مشمول عفو خواهد شد و همه باید در مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذی صلاح قضایی تمکین کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر