|
کدخبر: 185323

کمیسیون کشاورزی با حضور وزرا برگزار شد

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: حرف وزیر صمت و دوستان کنترل بازار این است که اگر بخواهیم شیر را به این قیمت بخریم، قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان قیمت بالا می‌رود و همچنین دولت مخالف بالا رفتن قیمت‌ها است؛ لذا قرار شد عصر امروز جلسه‌ای داشته باشند و درخصوص اقدام جایگزین تصمیم‌گیری نهایی کنند.

سیاست داخلی کمیسیون کشاورزی با حضور وزرا برگزار شد

محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی درخصوص جلسه امروز اعضای این کمیسیون با حضور دو وزیر صمت و کشاورزی پیرامون مساله گرانی شیر، گفت: یکی از طرح‌هایی که در ابتدای همین دوره از مجلس آوردیم و تصویب شد، تشکیل «شورای خرید تضمینی» بود که آن شورا امروز به درد کشور خورد. با توجه به مشکلات متعدد و متنوعی که وجود دارد، مانند گرانی علوفه، نبود علوفه و موارد دیگر در حال حاضر دامدارهای ما قادر به ادامه دامداری نیستند و این امر باعث شده که شاهد این باشیم که دام‌های زیادی از سوی صاحبان به سمت کشتارگاه بروند؛ حتی دام‌های مولد و شیری ما در حال ذبح هستند و از این جهت وضعیت خوبی نداریم؛ چراکه فروش شیر با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس خرید تضمینی شیر با قیمت ۶۴۰۰ تومان مورد تصویب قرار گرفت و این عدد ۶۴۰۰ تومان چیزی است که با توجه به میزان درآمد دامداران فروش شیر  تصویب شده و قیمت کمتر از آن اصلا توجیه اقتصادی ندارد. به همین منظور شورای خرید تضمینی با حضور اعضای شورا جلسه گذاشتند که حداقل به این قیمت خرید تصمینی کنند.

رشیدی همچنین اظهار داشت: منتها در جلسه امروز کمیسیون که وزیر محترم صمت را هم به همراه وزیر کشاورزی به کمیسیون آوردیم وزیر صمت و دوستان کنترل بازار می‌گفتند اگر بخواهیم شیر را به این قیمت بخریم، قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان بالا می‌رود و دولت مخالف بالا رفتن قیمت‌ها است؛ لذا قرار شد عصر امروز جلسه‌ای در وزارت صمت داشته باشند و تصمیم‌گیری کنند که برای حل این مساله چه اقدامی صورت گیرد؟ مثلا یارانه به شرکت‌های تولیدکننده لبنیات پرداخت شود یا راه دیگری مدنظر باشد در هر صورت خرید شیر با قیمتی از نرخ مصوب امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تنها بحث ما اکنون در رابطه با قیمت لبنیات است که مردم و تولیدکنندگان لبنیات آسیب نبییند و قرارشد تصمیم گیری نهایی صورت گرفته و بعد رسانه‌ای شود.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها