|
کدخبر: 179100

خبر مهم وزیر صمت از ذخایر کالا در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، شرایط تامین کالا و ذخایر کشور مناسب است.

اصناف خبر مهم وزیر صمت از ذخایر کالا در کشور

«علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های شدیدی که در این مدت بر کشور تحمیل شد، اما توانستیم با همکاری و همت بخش‌خصوصی و اتخاذ سیاست‌های مناسب در دولت، با واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه، شرایط قابل قبولی را در بخش تولید و صادرات ایجاد کنیم.

وی، بر تکمیل انسجام بخشی در حوزه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: همه بخش‌های تامین، نظارت، توزیع و قیمت‌گذاری و حتی تجارت خارجی محصولات کشاورزی باید به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود و وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در این حوزه همکاری لازم را با این وزارتخانه داشته باشند.

این عضو کابینه دولت بیان‌داشت: انسجام نسبی که در این حوزه با انتقال مسوولیت‌های بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد، موجب ایجاد یک آرامش نسبی در بازار شد و این موضوع مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی است.

رزم‌حسینی به افزایش ۶۵ درصدی قیمت جهانی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: در کنار افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، موضوع خشکسالی نیز در بحث تامین و واردات کالا باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

تدوین گزارش توصیفی اقدامات تنظیم بازار برای کمک به سیاستگذاری‌های آتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روزهای پایانی خدمتگذاری دولت دوازدهم، تدوین و تهیه یک گزارش توصیفی از اقدامات و تصمیمات این ستاد را برای ارائه به سیاستمداران دولت آینده به‌منظور کمک‌ به دولت سیزدهم در بخش تنظیم بازار موثر دانست.

وی گفت: لازم است در این زمینه یک گزارش متقن و کامل درباره آثار و نتایج مستقیم و غیرمستقیم تصمیمات و اقدامات انجام شده با توجه به شرایط حاکم در آن مقطع زمانی، تدوین شود تا دولت آینده بتواند با اشراف بیشتر بر موضوعات در این حوزه تصمیم‌گیری کند و از نقطه صفر شروع نکند.

رزم‌حسینی با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات، با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات و ابراز امیدواری از برگزاری یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم، بر استمرار دولت در راستای کنترل بازار و قیمت‌ها و تامین کافی کالاهای مورد نیاز کشور تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا همه دستگاه‌ها و بخش‌ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی باید همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر