|
کدخبر: 182801

تصویب طرح استفساریه درباره تامین قیر رایگان

نمایندگان مجلس صبح امروز طرح استفساریه درباره تامین قیر رایگان را تصویب کردند.

سیاست داخلی تصویب طرح استفساریه درباره تامین قیر رایگان

در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۹ تیر مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح استفساریه بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور موسوم به «طرح استفساریه درباره تامین قیر رایگان»، پس از ارائه گزارش کمیسیون به صحن علنی مجلس و صحبت‌های مالک شریعتی نماینده تهران به عنوان مخالف و سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا به عنوان موافق؛ این استفساریه در صحن مجلس به رأی گذاشته شد.

در جریان رأی گیری پیرامون این استفساریه که با حضور ۲۰۶ نماینده به رأی گذاشته شد، نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۸۲ رأی اخذ شده با تصویب آن موافقت کردند.

همچنین در جریان رسیدگی به این گزارش علیرضا سلیمی در اخطار قانون اساسی، گفت: من اخطار اصل ۷۳ و ۷۵ قانون اساسی دارم، این طرح به دلیل اینکه می‌خواهد زمان اجرای قانون را به شش ماهه نخست تسری دهد و از آنجا که قانون به شش ماه دوم صراحت دارد، استفساریه نیست. همچنین از آنجا که در صورت تصویب به شش ماه اول تسری خواهد یافت بار مالی در پی دارد مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.

محمد باقر قالیباف در واکنش به اظهارات سلیمی، اخطار وی را وارد ندانست.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها