|
کدخبر: 179290

همتی: کف حقوق ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می شود

البرز نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برخلاف رییس جمهورهای پیشین که به خاطر اینکه بتوانند چهار سال دوم هم رای بیاورند با برخی مصلحت کاری‌ها اقدامات اصلاحی را عقب انداختند نیستم و تنها می‌خواهم چهار سال رییس جمهور باشم.

سیاست داخلی  همتی: کف حقوق ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می شود

عبدالناصر همتی روز سه شنبه ۲۵ خرداد در شبکه البرز با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های جانباختگان کرونا حتی نتوانستد برای عزیزانشان مراسم سوگواری بگیرند، اظهار کرد: در صورتی که توسط مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم، تلاش می کنم فرایند واکسیناسیون سریع و عادلانه به نتیجه برسد تا دست این بلا از سر مردم کوتاه شود.

 وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا وارد رقابت عرصه ریاست جمهوری شده است، گفت: واقعیت این است شرایط کنونی اقتصاد کشور مطلوب نیست و اگر همین روند ادامه داشته باشد، ممکن است نتایج بدتری حاصل شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر تحت تاثیر تحریم و مشکلات مدیریتی، مردم گرفتار مشکلات معیشتی و بیکاری هستند و به معنای واقعی تحت فشار قرار دارند.

وی با بیان اینکه تغییر ریل اقتصاد کشور اولین هدف من است، توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر اقتصاد کشور بیش از حد تحت تاثیر سیاست قرار دارد و نگاه سیاسی اقتصاد را مختل کرده است.

همتی با بیان اینکه متاسفانه نگرش اقتصادی در بین مسئولان کشور بسیار کم رنگ است، تاکید کرد: در دنیا مسئولان سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده اند ولی در ایران این طور نیست. در اصل هر اقدامی که در کشور انجام  می‌گیرد باید به نفع جیب مردم باشد و این طور نباشد چون هدف مردم از حضور در پای صندوقهای رای این نیست که از نظر اجتماعی محدودتر و از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر بشوند.

وی اضافه کرد: من طی ۴۰ سال گذشته در اکثر بنگاه‌های  بزرگ اقتصادی کشور مسئولیت داشتم و گیرها و مشکلات این حوزه را به خوبی می دانم. هدف من از ورود به این عرصه این بوده که بتوانم اقتصاد کشور را روی  ریل درست هدایت کنم.

وی اظهار کرد: من برخلاف رییس جمهورهای پیشین که به خاطر اینکه بتوانند چهار سال دوم هم رای بیاورند با برخی مصلحت کاری‌ها اقدامات اصلاحی را عقب انداختند نیستم و تنها می‌خواهم چهار سال رییس جمهور باشم.

وی در ادامه با بیان بخشی از مشکلاتی که امروز توسعه و رونق اقتصادی استان‌ها را به تعویق انداخته، افزود: متاسفانه ما راهبرد ملی برای توسعه اقتصاد استان‌ها نداریم. هر استان ویژگی خاصی دارد که برای توسعه اقتصادی باید به آنها توجه شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر به خاطر نگاه متمرکز و سیاست‌هایی که از سوی پایتخت تعیین می‌شود بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک ما خالی از سکنه شده و جمعیت آنها به مناطق حاشیه ای شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باید نگاه سیاسی از روی استان‌ها برداشته شود و این طور نباشد که تصمیماتی که برای استان‌ها گرفته می‌شود متاثر از دید امنیتی باشد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم استان‌ها به فراخور ظرفیت‌هایی که دارند توسعه پیدا کنند باید اجازه  ندهیم باندهایی از مرکز برای آنها تصمیم بگیرند و استان‌ها باید توسط مردم و نخبگان و بر مبنای شایسته سالاری  اداره شوند.

وی توضیح داد: وقتی در هر استانی به اندازه کافی فرد نخبه و اصلح برای اداره امور وجود دارد چرا باید فردی را از استانی دیگر برای خدمت رسانی به مردم انتخاب کنیم؟

وی افزود: متاسفانه هر چه از پایتخت دور می‌شویم میزان از میزان توسعه یافتگی شهرها کم می‌شود و این وضعیت باید با  آمایش سرزمین درست اصلاح شود.

همتی در ادامه به لزوم توجه به ظرفیت گردشگری استان‌ها تاکید کرد و افزود: سیاست جذب توریست ما ناکارآمد است این در حالی است که با توجه به افزایش نرخ ارز سفر به ایران می‌تواند برای بسیاری از خارجی‌ها جذابیت زیادی داشته باشد.

وی تاکید کرد: بعد از اتمام دوره واکسیناسیون باید با به سمت ساده کردن و کاهش سخت گیری‌ها در جذب توریست باشیم چون هر فرد خارجی ای که وارد ایران می‌شود در حقیقت یک شغل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با هزینه کمی می توان در گوشه و کنار کشور اقامتگاه بومگردی احداث کرد و باید به گونه ای عمل کنیم که سیستم بانکی در خدمت کسانی باشد که می خواهند صنعت توریسم را توسعه دهند.

وی گفت: طی ۱۰ سال گذشته به خطار تحریم و کاهش منابع ارزآوری، رشد اقتصادی کشور تنها نیم درصد بوده و این رشد در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار کم بوده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این به آن معناست که طی ۱۰ سال گذشته سفره مردم کوچک و کوچک تر شده و بیکار و مشکلات معیشتی بر اقشار محروم سایه افکنده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یارانه هم که تا کنون هدفمند پرداخت نشده و دهک های بالای جامعه هم همانقدر یارانه می گیرند که سه دهک پایین و این به هیچ وجه عادلانه  نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش تورم و پایین بودن حداقل دستمزد، قدرت خرید مردم به ویژه در دو سال اخیر به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

وی ابراز کرد: یارانه باید بر روی سه دهک پایین جامعه متمرکز شود و حداقل دستمزد هم به شش و نیم میلیون تومان برسد تا قدرت خرید مردم تا حدی بهبود پیدا کند.

همتی گفت: علاوه براین باید کارت های خریدی در اختیار مردم قرار داد تا بتوانند با استفاده از آنها بخشی از خرید ماهانه خود را انجام بدهند و پول آن را اقساطی پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات جدی کشاورزان در استان‌های مختلف توضیح داد: برخی از محصولات مثل گندم خرید تضمینی می شود ولی قیمت خرید تضمینی به مراتب پایین تر از قیمتی است که مثلا هر کیلو گندم در بازار به فروش می رسد و این انگیزه کشاورز را برای فعالیت کم می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خرید تضمینی باید بر مبنای قیمت روز محصولات باشد تا کشاورز امید برای کاشت مجدد محصول را داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه کشاورزان با مشکل اساسی در تامین کود، بذر و نهاده مواجه هستند که این وضعیت هم باید با جدیت ساماندهی شود.

وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد که پای دلال ها از زمین‌های کشاورزی کوتاه شود. نباید اجازه دهیم دلال ها با سوء استفاده از نیاز مالی کشاورزان محصولات آنها را پیش خرید کنند و در زمان درست به ۵ تا ۱۰ برابر قیمتی که خریداری کرده اند بفروشند.

همتی در ادامه به دیگر اولویت های خو در دولت ۱۳ اشاره کرده و گفت: باید آزادی اجتماعی مردم به ویژه زنان و جوانان افزایش یابد. مسئولان نباید اینقدر در زندگی اجتماعی مردم سرک بکشند.

وی اضافه کرد: متاسفانه جوانان ما در اغلب استان‌ها به ویژه در شهرهای کوچک هیچ فضای تفریحی ندارند و طوری شده که رضایت آنان از زندگی به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

وی گفت: دختران ما در شهرهای کوچک اگر مدرسه و یا دانشگاه نروند واقعا چه تفریح دیگری دارند؟ مگر آنها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل نداده اند؟

وی توضیح داد: در همه دنیا به زنان به عنوان شخصیت و هویتی مستقل نگاه می‌شود و این طور نیست که زن با هویت همسر خود شناخته شود.

منبع: ایسنا
  • عباس ارسالی در

    خانه متری ۵۰ میلیون و کف حقوق ۶۵۰۰؟؟؟ زح مت کشیدی داداش همه چی این دوماه این ور ع ید شده دوبرابر رشد ۱۰۰درصدی داشته حقوقت برا خودت رای ما رئیسی که مرد هست مثل سلی مانی سلامت یه قدوبالاش

  • حسین ارسالی در

    بله دمشون گرم وخیلی ذهمت می کشن همین الا ن هم کارمندان بیمارستان فیروزگر امسال کف حقوق دریافت کردن و۲۵درصدی که نسبت به سا ل قبل باید اعمال میشد اعمال نشدوفقط ۱۰در صد حکم اضافه شده

  • داوود ارسالی در

    کارفرمای بخش خصوصی چطور می‌تواند شش میلی ون و پانصد هزار تومان دستمزد پرداخت کند؟ !

  • ناشناس ارسالی در

    سلام جناب همتی. سوال من اینه که کف حقوق 6. میلیون که می‌فرمایید با کدام درآمد ارزی. مگر اینکه دولت دستگاه چاپ پول راه اندازی کنه

  • علی اصغر سهرابفر ارسالی در

    بنام خداوند يكتا
    با احترام ،‌احمق بي شعور بجاي افزايش حقوق با مديريت و اقت صاد درست هزينه ها را كاهش دهيد چرا شما ا ينقدر نفهميد مگه ما همچين دولتي در دنيا داريم ؟

ارسال نظر