|
کدخبر: 178900

بیش از ۵۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

سیاست داخلی بیش از ۵۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

جمال عرف روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک دهه کرامت گفت: در حوزه ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق رای را آماده و با ناظر نهایی کردیم در حوزه شوراها ۷۵ هزار صندوق و در نمایندگی های سراسر  جهان ۴۵۰ صندوق در نظر گرفته شده است. یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی مشارکت می‌کنند.  

رییس ستاد انتخابات کشور درباره واجدین شرایط گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰  هزار و ۳۰۷ نفر مرد  و ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ زن  واجد رای دادن هستند. یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و بقیه زن هستند.  

وی افزود: کلیه اقلام انتخاباتی صندوق الکترونیکی و غیرالکترونیک و احراز هویت ارسال و واکسیناسیون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی انجام شده است. با همکاری وزارت بهداشت قرار شد با استفاده از واکسن ایرانی این واکسیناسیون انجام شود و امروز قول دادند در کمیته اخلاق موضوع مطرح و این کار انجام شود.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره اقدامات ستاد انتخابات برای برگزاری انتخابات پرشور و تمهیدات پروتکل بهداشتی، گفت: از مهرماه سال گذشته تمهیدات این انتخابات آغاز شد و ۱۲ جلسه شخصا به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی با همه روسای ستاد انتخابات داشتم که یکی از بحث‌های اصلی، مشارکت حداکثری بود.

عرف اضافه کرد: علاوه بر این ۶ جلسه با احزاب و گروه‌های سیاسی برگزار کردم. وزیر هم با استانداران جلسه داشت و دو جلسه با فعالان سیاسی نشست داشت و همه تلاش وزارت کشور این بود همه گروه‌های مرجع فعال شوند تا انتخابات پرشور داشته باشیم.

وی درباره چگونگی رسیدگی تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: عناوین تخلفات انتخاباتی از زمان تبلیغات و روز رای گیری براساس قانون تصریح شده و بازرسی وزارت کشور و پیشگیری قوه قضاییه فعال هستند و از مجاری قانونی همه این مطالب دنبال می‌شود. ستادی اصرار داشت در نقطه ای از شهر تجمع شود و اجزای فرمانداری و ستاد تامین به لحاظ مسایل بهداشتی گفتند تا تجمع به استادیوم انتقال دهند و این به معنای ممنوعیت نبود.  

عرف ادامه داد: یکی از مفروضات وزارت کشور احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم است که در این زمینه تعرفه‌های لازم چاپ و اگر دور دوم کشیده شد جمعه بعد دور دوم برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر