|
کدخبر: 175847

وزارت نیرو قطعی برق را گردن رمزارزها نیندازد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی نیروگاه‌های برق بخش خصوصی زیان ده هستند و ۲۶ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق به آنان هنوز داده نشده است.

سیاست داخلی وزارت نیرو قطعی برق را گردن رمزارزها نیندازد

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش اردکانیان درباره علل قطعی برق طی اخطار قانون اساسی،گفت: توضیحات وزیر نیرو درباره قطعی برق به هیچ وجه قابل قبول نبود و لازم است کمیسیون انرژی مجلس توضیحات وی را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد تولید برق کشور از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و متأسفانه وزارت نیرو و دولت از بخش خصوصی حمایتی نمی کنند و در سال های اخیر هم ظرفیت جدیدی به نیروگاه های کشور اضافه نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که ظرفیت جدیدی به نیروگاه های کشور اضافه نشده و همچنین سرمایه گذاری جدیدی در حوزه برق نداشته ایم، چگونه انتظار داشته باشیم با قطعی برق روبرو نشویم؟

پورابراهیمی گفت: طی سال های اخیر و به ویژه پس از معاهده پاریس تمامی سرمایه گذاری کشور در این حوزه متوقف شده و آثار خود را بر اقتصاد و دیگر مسائل گذاشته است.

وی بیان کرد: تمامی نیروگاه های برق بخش خصوصی زیان ده هستند و ۲۶ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق به آنان هنوز داده نشده است و آنان با این شرایط نمی توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بورس انرژی مهمترین جایگاه عرضه و تقاضا در حوزه برق کشور است که متأسفانه کاملا به تعطیلی کشانده شده و دولتمردان باید در این زمینه به مجلس پاسخ دهند.

پورابراهیمی درباره تولید رمرزارزها، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را هفته گذشته مورد بررسی قرار داد و بر اساس گزارش های واصله کل میزان برق مصرفی برای تولید رمرزها در کشور ۶۰۰ مگاوات است و وزارت نیرو و دستگاه های ذیربط نباید سوءمدیریت خود را پشت تولید رمزارزها پنهان کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها