|
کدخبر: 174266

واکسیناسیون ۱۴ میلیون نفر تا پایان خرداد ماه

رئیس جمهور گفت: کم‌کم از موج چهارم این بیماری عبور می‌کنیم و همه استان‌ها از نقطه پیک عبور کرده‌اند و مسیر ما کاهشی است و نقطه قرمز در سطح کشور بسیار محدود است.

سیاست داخلی واکسیناسیون ۱۴ میلیون نفر تا پایان خرداد ماه

حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید با حساسیت بیشتر و اعمال نظارت دقیق تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراعات از سوی مردم کاری کنیم که در ایام برگزاری انتخابات شرایط آرامی از نظر کرونا در کشور داشته باشیم، اظهار داشت: اگر در هفته های اول و دوم خرداد به خوبی پروتکل‌ها رعایت نشود و با پیک جدیدی مواجه شویم، نمی‌توان انتخابات را با سلامت مردم برگزار کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از نامزدهای انتخابات گرفته تا مسئولین ستادها و دیگر مسئولین و افراد همه باید نسبت به مراعات پروتکل‌ها احساس مسئولیت کامل داشته باشند، گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شد که فضای باز و بیشتری در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گیرد تا بتوانند از طریق فضای مجازی تبلیغات بیشتر و موثرتری داشته باشند.

روحانی همچنین از افزایش زمان رای گیری و نیز تعداد صندوق‌های اخذ رأی به عنوان دیگر تصمیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا نام برد و اضافه کرد: اپلیکیشنی به نام شعبه یاب راه‌اندازی خواهد شد تا مردم راحت تر صندوق‌های اخذ رای را بیایند و همچنین وزارت کشور نیز موظف شده است تا هرجا که ازدحام و صف برای اخذ رأی تشکیل شد، سریعا صندوق سیار تامین کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که تا پایان خرداد روند واکسیناسیون سرعت و گسترش بیشتری یافته و حداقل ۱۴ میلیون نفر به عنوان گروه هدف اصلی واکسینه شوند و تصریح کرد: تا کنون بیش از ۵ میلیون دز واکسن توزیع شده و ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر نیز واکسن زده اند و این روند در ماه های خرداد و تیر قطعا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به سپری شدن بیش از ۱۵ ماه از آغاز شیوع کرونا در کشورمان اظهار داشت: شیوع کرونا در ایران با جنگ اقتصادی تمام عیار و تحریم های گسترده همراه بود و این سختی و پیچیدگی مقابله با کرونا را دو چندان کرده است، اما ملت ایران و به ویژه کادر درمان کشور قهرمانان اصلی عرصه مقابله با کرونا هستند. اعضای دولت نیز در این ایام حتی یک ساعت از مقابله با کرونا فراغت نداشته و همه توان خود را برای کاهش رنج مردم و تامین و حفظ سلامت آنها به کار گرفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به تدریج درحال عبور کامل از پیک چهارم کرونا در کشور هستیم و امروز با تلاش‌های انجام شده، تعداد معدودی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی از پیک هر موج کرونا عبور می‌کنیم مردم یک اطمینان خاطر کاذب پیدا می کنند که باعث کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.

روحانی ادامه داد: باید همه دستگاه های مسئول نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و با متخلفان از مقررات بهداشتی قاطعانه برخورد شود تا مانع از وقوع پیک و موج دیگری از کرونا شویم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان امروز خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی‌های ملت ایران در روزهای نخست خرداد و فتح خرمشهر، به پیروزی ملت فلسطین در برابرحملات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در رویارویی اخیر ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی همبستگی و اتحاد بی‌سابقه‌ای را شاهد بودیم که بر اساس آن همه آحاد فلسطینیان در نقاط مختلف این سرزمین و حتی فلسطینیان آواره شده از وطن یکپارچگی بی نظیری از خود به نمایش گذاشتند و این پیروزی را به همه آنها تبریک می‌گوییم.

روحانی اظهار داشت: ملت‌های جهان نیز حمایت و همبستگی فوق‌العاده‌ای با ملت فلسطین داشتند اما برخی کشورهای غربی متاسفانه مواضع نادرستی در قبال این واقعه اتخاذ کردند و حتی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند. کشورهای اسلامی نیز مواضع خوبی داشتند اما از جهان عرب انتظار دیگری می رفت که محقق نشد و بعضی از کشورهای عرب تا روزهای پایانی این بحران موضع سکوت داشتند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر