|
کدخبر: 174199

روحانی:شهرهای قرمز کرونایی کاهشی شدند

رییس جمهوری با بیان اینکه در همه استان‌ها از نقطه پیک کرونا عبور کردیم، گفت: مسیر ما کاهشی است مناطق قرمز بسیار محدود است و بیشتر زرد و نارنجی است. باید تلاش کنیم به طور کامل از این پیک خارج شویم و در عین حال وارد پیک جدید هم نشویم.

سیاست داخلی روحانی:شهرهای قرمز کرونایی کاهشی شدند

حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در آستانه پیروزی رزمندگان‌مان در خرداد سال ۶۱ هستیم، آزادی خرمشهر که پیروزی مهمی بود و در این ایام هم شاهد پیروزی ملت بزرگ فلسطین هستیم که پیروزی ارزشمندی بود.

 وی اظهار کرد: در ۱۰، ۱۲ روزی که میان ملت فلسطین و رژیم اشغالگر، درگیر بودند، همه ملت فلسطین یکپارچه بودند یعنی مردم کرانه غربی، غزه، اردوگاه‌های فلسطینیان در کشورهای دیگر و آنهایی که در منطقه ۱۹۴۸ زندگی می‌کنند، وحدت داشتند. 

رییس جمهوری با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین و پاسخ قاطع غزه‌ به صیهونیست‌ها یک پیروزی بزرگ بود، اظهار داشت: همه ملت‌ها خوب عمل کردند. مردم در اروپا و آمریکا به خیابان آمدند اما برخی از کشورهای غربی مواضع نادرستی را اتخاذ کردند، کشورهای اسلامی اکثرا مواضع خوبی داشتند البته از دنیای عرب انتظار بیشتری بود، برخی از آنها تا روزهای آخر ساکت بودند. 

رییس‌ دولت دوازدهم اضافه کرد: مقاومت یک ملت پیروزی به همراه دارد که نمونه آن، این بود که ملت فلسطین در برابر یک رژیم تا بن‌دندان مسلح که همه نیز به آن کمک می‌کنند، پیروز شد. ما این پیروزی را به ملت مقاوم، صبور و مجاهد فلسطین تبریک می‌گوییم. 

روحانی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور تصریح کرد: ۱۵ ماه از شیوع کرونا گذاشته است و در این مدت، روزهای سختی را داشتیم. در نقشه‌ها مشاهده می‌کنیم روزهایی که پیک این بیماری بود، روزهایی که ویروس جهش‌یافته وارد کشور می‌شود و استانی را درگیر می‌کند، روزهای سختی است. به دنبال آن هم بقیه استان‌ها نیز درگیر می‌شوند. 

وی ادامه داد: البته روزهای امیدوارکننده نیز داشتیم. روزهایی که مردم در سراسر جهان احساس کردند دانشمندان جهان به واکسن رسیدند که می‌تواند مانع خوبی برای مرگ و میر باشد و حتی اگر واکسیناسیون گسترده شود، مانع از گردش ویروس باشد. 

رییس‌جمهوری ۱۵ ماه گذشته را ماه‌های آزمایش تاریخی برای ملت‌ها به ویژه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این ۱۵ ماه سختی با جنگ اقتصادی همراه بود که وقتی با هم ضمیمه شوند، چقدر دشوار است. کشورهایی که تحریم و محاصره اقتصادی نداشتند، خرید تجهیزات و دارو برایشان سخت بود، ما که در تحریم بودیم، چقدر دشوارتر بود. کشوری که در تحریم نیست، می‌تواند به راحتی به اقشار و طبقات کمک می‌کند البته ما هم یاری کردیم ولی روزهای سختی بود.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی وارد پیک می شویم دستور العمل‌ها خوب مراعات می‌شود اما وقتی از پیک عبور می‌کنیم یک اطمینان کاذب در جامعه درست می شود و متاسفانه پروتکل‌ها کاهش یافته، سهل انگاری‌ها آغاز می شود و همین مقدمه موج بعدی می‌شود و این مشکل اصلی است.

 وی با بیان اینکه باید کاملا مراعات کنیم، گفت: همه بخش‌هایی که مسئولیت دارند، از خود وزارت بهداشت و درمان بخش‌های نظارت بر کسب و کارها، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در کنار هم قرار بگیریم و کاری کنیم پروتکلها بسیار دقیق رعایت شود و با مختلفان قاطعنانه برخورد شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها