|
کدخبر: 169848

نظر کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰ درباره یارانه

سردار حسین دهقان درخصوص پرداخت یارانه گفت: پس مشخصاً بحث این است که یارانه باید پرداخت شود و یک نیاز است اما از سوی دیگر به یک گروهی هم نباید یارانه داده شود.

سیاست داخلی نظر کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰ درباره یارانه

تابستان ۹۹ که به پایان رسید، زنگ آغاز فعالیت‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صدا درآمد و جناح‌های سیاسی، احزاب، کاندیداهای احتمالی و طرفدارانشان یکی پس از دیگری درحال آماده‌سازی خود برای حضور در این عرصه بودند که «حسین دهقان» از چهره‌های نظامی کشور به صورت رسمی کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری را اعلام و به نوعی چراغ اول را روشن کرد.

وی گفتگوی تفصیلی انجام داده است که بخش هایی از آن را می خوانید:

در بحث هدفمندی یارانه‌ها از میان دو نظر که یکی معتقد است باید یارانه‌ها را افزایش دهیم و دیگری می‌گوید باید پرداخت یارانه قطع شود، کدام نظر به دیدگاه‌های اقتصادی شما نزدیک است؟

هدفمندی یارانه‌ها یعنی یک قشری از جامعه ما هستند که این‌ها از اولیه‌های زندگی عزتمندانه بهره‌مند نیستند، لذا دولت موظف است به این‌ها یارانه بدهد. یارانه ندادن معنی ندارد. در غربی‌ترین و آزادترین اقتصادها تامین اجتماعی وجود دارد. «دولت رفاه» مدعی شد که من همه مشکلات اقتصاد آزاد را با ایجاد تامین اجتماعی حل می‌کنم به این دلیل که مگر می‌شود یک نفر در یک جامعه زندگی کند اما غذا برای خوردن نداشته باشد، جایی برای زندگی نداشته باشد، کار نداشته باشد، آموزش نبیند و سلامت او مهم نباشد؟ مگر می شود چنین حرفی زد؟

پس مشخصاً بحث این است که یارانه باید پرداخت شود و یک نیاز است اما از سوی دیگر به یک گروهی هم نباید یارانه داده شود.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    یارانه بایدبه نیازمندان وسالمندان وخانوا ده آسیب دیده داده شودنه به لواسان نشین و فرمانیه نشین پولی که به ثروتمندوگدابرابر سرانه داده شودیارانه نیست .واردکردن نقدی نگی کلان ماهیانه به بازارونتیجه اش بی ار زش شدن پول وفشارمجددبه اقشارضعیف وآسیب پ ذیرجامعه است یارانه بایدفقط به نیازمندان وآسیب دیدگان داده شود

ارسال نظر