|
کدخبر: 169142

دانشجویان هم برای کاندیداتوری رییسی دست به کار شدند

۱۴۰۰ فعال سابق و فعلی دانشجویی طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

سیاست داخلی دانشجویان هم برای کاندیداتوری رییسی دست به کار شدند

۱۴۰۰ فعال سابق و فعلی دانشجویی طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

گفتنی است در روزهای اخیر هم جمعی از دانشگاهیان از رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند.

در نامه ۱۴۰۰ فعال سابق و فعلی دانشجویی خطاب به آیت الله رئیسی آمده است: مستحضرید که نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد فصل جدیدی شده است. اکنون بیش از چهل سال از عمر انقلاب عزیزمان می‌گذرد. انقلابی که به فرموده پیر خمین، انقلاب پابرهنه‌ها بود. با توجه به عملکرد کارگزاران نظام در دهه‌های اخیر معتقدیم چالش امروز کشور ارتجاع نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی، خصوصا «عدالت» است.

عدالتی که به تعبیر رهبری معظم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در صدر اهداف اولیه همه بعثتهای الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همین شان و جایگاه است. اما آنچه تاکنون شده با آنچه باید، دارای فاصله ژرفی است.

متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دلهای مسئولان کشور برای رفع محرومیتها تپنده نبود و نسبت به گسترش شکاف‌های عمیق طبقاتی دغدغه‌ای وجود نداشت. در این سال‌ها تبعیض در توزیع منابع عمومی، میدان دادن به ویژه خواری، مدارا با مفسدان اقتصادی و بی‌توجهی به قشر نیازمند گسترش پیدا کرده و ظرفیت اجتماعی نظام را تحت تاثیر قرار داده است. در صورتی که سیاست‌های کلی، قوانین و اسناد بالادستی در کشور همگی خلاف این رویکردهاست. این همان چیزی است که به فرموده آیت الله خامنه‌ای "مد ظله العالی" همواره وجدانهای آرمانخواه را عذاب داده و می‌دهد.

دولت اعتدال ۸ سال عمر مملکت و حل مشکلات را به لبخند شیطان دوخت. شیطانی که صریحا دشمنی خود با خاک ایران اسلامی را اعلام می‌کرد اما رئیس دولت ایران حاضر بود هر قراردادی که آنها بگویند را بدون حتی مطالعه و بررسی امضا کند. جوانی جوانان این مرز و بوم در این دولت تباه شد و آینده آنها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در چنین موقعیتی که اعتماد عمومی در این حد خدشه دار شده برای اداره امور اجرایی مملکت به شخصیتی نیاز است که بتواند در کوتاه مدت با عملکردی مناسب اعتماد از دست رفته را برگرداند و با تیمی متخصص و متعهد، محقق‌کننده دولت اسلامی باشد.

دشمنان خارجی و داخلی انقلاب، این روزها در تلاش‌اند تا با ایجاد دوقطبی کاذب جنگ و صلح بتوانند افکار عمومی را طوری هدایت کنند که ماحصل انتخابات پیش رو، امتداد ناکارآمدی، ناامیدی و خواب آلودگی حاکم بر دولت روحانی باشد. راه غلبه جریان انقلابی در این انتخابات اما تکیه گفتمانی بر مبارزه با فساد و مدیریت جهادی اقتصاد است. رویکردی که به نظر ما بهترین نماینده آن ابراهیم رئیسی است.

معیشت مردم عزیز ایران در وضعیتی نابسامان است و تبعیض میان مردم و دیوانسالاران نمکی شده بر روی زخم این مردم. فقر و فساد و تبعیض موجود در جامعه به دستان کسی رفع می‌شود که از دید مردم بتواند گفتمان عدالت طلبی را به خوبی نمایندگی کند و در این حوزه دارای سابقه درخشان مدیریتی باشد.

ما معتقدیم در این برهه حساس جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد و همه دلسوزان انقلاب اهمیت و ضرورت شکل گیری کابینه‌ای قوی و کارآمد که مورد اجماع اکثریت باشد را درک کرده‌اند. دولت آینده علاوه بر مقبولیت بالا باید با اعتماد به جوانان حزب اللهی، متعهد و متخصص تشکیل شود که حضرتعالی این روحیه را در اعتماد خود به جوانان در مدیریت قوه قضاییه و مجموعه‌های تحت امرتان ثابت کرده اید.

آقای رئیسی، جبهه انقلاب بیش از هر موقعیتی امروزه به وحدت و اجماع گفتمانی نیازمند است. هیچ شخصیتی مثل حضرتعالی توان این اجماع بین نیروهای انقلاب را ندارد. مضافا اینکه شما از سرمایه رای ۱۶ میلیونی در انتخابات گذشته برخوردارید و در این چند سال محبوبیت و مقبولیت تان بین آحاد جامعه افزایش یافته است.

برای پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب به یک دولت مردمی با مقبولیت بالا نیاز است. فلذا ما جمعی از دلسوزان و دغدغه مندان نظام اسلامی و فعالان فعلی و سابق دانشجویی از حضرتعالی خواهشمندیم با استعانت از شهدا و امام شهدا درعرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور به هم رسانید.

فرمود هرچه وسع شما بیشتر باشد تکلیفتان هم بیشتر است. خلاصهصحبت ما همین است: چون وسعتان زیاد است، تواناییتان زیاد است، تکلیفتان هم زیاد است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر