|
کدخبر: 168980

کار حسام الدین آشنا بیخ پیدا کرد

عضو هیأت رئیسه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: آقای آشنا بداند که حتی بعد از پایان یافتن دولت باید پاسخگوی مسئولیت خود و نفوذ در این مرکز باشد.

سیاست داخلی کار حسام الدین آشنا بیخ پیدا کرد
عضو هیأت رئیسه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: آقای آشنا بداند که حتی بعد از پایان یافتن دولت باید پاسخگوی مسئولیت خود و نفوذ در این مرکز باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهن‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف از سوی تلویزیون اینترنشنال عربستان سعودی گفت: انتشار این فایل صوتی که قرار نبود منتشر شود آن هم از سوی یک رسانه ضد نظام نشان از عمق نفوذ در مراکز حساس دولت دارد.

وی افزود: آقای حسام‌الدین آشنا به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری که مصاحبه با ظریف و دیگر وزرای دولت با مسئولیت ایشان انجام شده باید پاسخگوی درز این اطلاعات باشد و بداند که این حوادث تهدیدکننده امنیت ملی کشور است و وی باید پاسخ دهد که این تهدید از کجا نشأت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به سابقه نفوذ در دفتر آشنا در گذشته عنوان کرد: اینگونه نفوذ در مجموعه مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهور در گذشته وجود داشته و الان هم وجود دارد که یک حفره امنیتی است و این اتفاقات علی‌رغم آنکه برخی دولتی‌ها با تهیه و مصاحبه‌های این مرکز با مسئولین دولتی مخالف بودند اما دست‌های پنهان  بر انجام این مصاحبه اصرار داشت.

حاجی دلیگانی گفت: همان دست‌های پنهان که بر ضبط این مصاحبه‌ها اصرار داشتند با واسطه‌هایی که داشتند مصاحبه ضبط شده را به خارج از کشور رساندند.

وی تأکید کرد: وقتی آقای آشنا مسئولیت تهیه و ضبط این برنامه را برعهده داشت باید پاسخگوی این اتفاق مهم باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: آقای آشنا باید بدانند که بعد از ۱۱ مرداد و با پایان یافتن عمر دولت، پاسخگویی وی در این زمینه پایان نمی‌پذیرد و باید پاسخگوی این موضوع باشد.

حاجی دلیگانی گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم به این موضوع ورود کرده و با تعیین ضابط و دستور رسیدگی همه جانبه به این اتفاق مهم، برای صیانت از امنیت ملی اقدام لازم را به عمل آورد.

مصاحبه ظریف بخشی از برنامه ای به نام «آن سوی دولت» و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالشها و دستاوردهای دولت های یازدهم و دوازدهم است که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، انجام شده و علاوه بر ظریف مصاحبه هایی با وزیران و معاونان رییس جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولتهای یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است.

فایل صوتی مصاحبه ظریف اوایل هفته از رسانه های بیگانه سردرآورد.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    آشنا فردی ناآشنا؟

ارسال نظر