|
کدخبر: 168809

کاندیدای انتخابات: فرمان مذاکره را خودم دستم می گیرم

رستم قاسمی گفت: آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد. من اگر انتخاب شوم، خودم فرمان مذاکره را بدست می گیرم و با اقتدار مذاکره می کنم.

سیاست داخلی کاندیدای انتخابات: فرمان مذاکره را خودم دستم می گیرم

رستم قاسمی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که با این فرمان قادر به عبور از این شرایط نیستیم، اظهار کرد: دو اقدام طراحی کرده ام که برنامه اول برای بهبود معیشت پنجاه میلیون ایرانی است که به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند که در ادامه این برنامه را تقدیم مردم می‌کنیم. گام دوم تغییر ریل‌گذاری کشور در زمینه اقتصاد و اصلاحات بانکی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اقتدار دولت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و اقتدار در مقابله با مخالفان تغییر لازم است. اگر بخواهیم از مشکلات کشور از جمله فساد عبور کنیم باید سازوکاری در زمینه بهره‌وری و تولید، آموزش و شفافیت تهیه کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملیاتی‌ترین برنامه خود برای ریل‌گذاری اقتصادی، تصریح کرد: امروز از نظر اقتصادی در رده صدم در دنیا هستیم. درآمد سرانه ما تناسبی با امکانات کشور ندارد. فاصله عرضه و تقاضا در عرصه مسکن خیلی زیاد شده است، ولی ساخت یک میلیون مسکن در سال می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند. باید نظام بانکداری را تغییر دهیم. متاسفانه بورس که می‌توانست امید در بازار سرمایه باشد، به ناامیدی مردم تبدیل شده است. احیای بورس می‌تواند موجب رونق اقتصادی شود.

قاسمی درباره برنامه خود برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی است که با حل مشکلات اقتصادی می‌توان بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را حل کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به انتقادی درباره حضور نظامیان در انتخابات، گفت: به لحاظ قانونی نظامیان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. در قانون انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از ساختار نظامی وجود ندارد. بسیاری از روسای جمهوری کشورهای مختلف در دوره بحران نظامی بوده‌اند. ۳۱ رئیس‌جمهوری امریکا نظامی بوده‌اند. در روسیه سال‌ها شاهد حضور پوتین هستیم که فردی نظامی و امنیتی است. افتخارم این است که عضو سپاه هستم. بعد جنگ، عمرم را در اقتصاد، آبادانی و سازندگی کشور گذرانده و در بسیاری از پروژه‌های زیربنایی کشور حضور داشته ام. فکر می‌کنم با تفکر مهندسی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

قاسمی در پاسخ به پرسشی درباره معرفی کابینه خود، اظهار کرد: برای معرفی کاب/tags/کابینهینه زود است و باید جلوتر برویم ولی تیم همکار خود را به زودی به مردم معرفی می‌کنم. حداقل پنجاه درصد همکاران من از جوانان خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان اجماع درباره رئیسی وجود دارد، گفت: در مجموعه اردوگاه انقلابیون نیاز به اجماع است و اجماع را باید به زمان خود بسپاریم. دو ماه پیش با رئیسی ملاقات داشته ام و آنجا گفتند برنامه‌ای برای حضور ندارد و از برنامه جدید ایشان اطلاعی ندارم. من برنامه دومی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم.

وی درباره موضع خود نسبت به مذاکرات وین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه دنبال تنش زدایی بوده است. به جز رژیم صهیونیستی با همه کشورها اهل تعامل هستیم. ما مسیر طولانی از مذاکره را انجام دادیم. با وجود همه انتقادها به برجام، این توافق بین‌المللی امضا شد اما در دوره اجرای برجام شاهد تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان بودیم در حالیکه ایران همواره به تعهدات خود عمل کرد. امریکا بدون هیچ بهانه‌ای از برجام خارج شد و یکبار دیگر بی‌اعتمادی خود را به اثبات رساندند و تحریم‌های حداکثری را دوباره اعمال کردند. جو بایدن اساسا مبتکر تحریم‌ها و موافق برجام است. امریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد. من اگر انتخاب شوم، خودم فرمان مذاکره را به‌دست می‌گیرم و با اقتدار مذاکره می‌کنم.

قاسمی درباره اظهارات خود درباره ارسال سلاح به یمن و تکذیب آن توسط وزارت خارجه، گفت: من در مصاحبه‌های پیشین خود درباره اقدامات در سوریه و یمن صحبت کرده ام. در خصوص مصاحبه انصارالله باید به ترجمه مصاحبه رجوع شود.

وی هم‌چنین درباره فایل صوتی منتشر شده از ظریف درباره شهید سردار سلیمانی گفت: من پس از پایان دولت دهم در کنار شهید سلیمانی در سفرهای متعدد ایشان به کشورهای منطقه بودم. حق او این صحبت‌ها نبود. او به کشور خدمت کرد و قهرمان تاریخ ایران است. او خود را سرباز کوچک وطن می‌دانست و هیچ لقب دیگری برای خود قائل نبود. شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود.

وی ادامه داد: گله مندیم که در این شرایط این مطالب درباره شهید سلیمانی آن هم از طریق رسانه‌های دشمن منتشر می‌شود.

وی درباره میزان اختیارات رئیس‌جمهوری در کشور، خاطرنشان کرد: روسای جمهور اواخر دولت خود می‌گویند اجازه کار نمی‌دهند که این ظلمی است به مردم کشور. رئیس‌جمهوری باید قانون اساسی را مطالعه کرده باشد و مسئولیت رئیس‌جمهوری را بشناسد. این که گفته می‌شود «نمی گذارند» دیگر برای مردم ما قابل قبول نیست. بعضی هم متاسفانه از خط قرمز نظام هم خارج می‌شوند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره برخی اظهارات درباره انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن مردم، تصریح کرد: من سربازی شهید سلیمانی را داشته ام و معتقدم همه مردم ایران انقلابی هستند. شما آمار حضور مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی را مشاهده کنید. من مردم را خط کشی نمی‌کنم و تفکیکی برای انقلابی و غیرانقلابی بودن مردم قائل نیستم.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات امام خمینی(ره) درباره عدم دخالت نظامیان در مسائل سیاسی، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که نیروهای مسلح در احزاب و دسته‌های سیاسی شرکت نکنند. حضور نظامیان در دسته بندی‌های سیاسی هم ممنوع است اما حضور در انتخابات ممنوع نیست زیرا ما نگاه حزبی نداریم و دنبال خدمت به کشور هستیم.

 

منبع: ایسنا
  • جواد ارسالی در

    مو قشنگ لپ گنده مامنتظر بودیم توبیایی به توی لپ گنده رای بدهیم

ارسال نظر