|
کدخبر: 165452

ظریف احتمال کاندیداتوری در انتخابات را رد نکرد

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به علت تصمیمش برای نامزد نشدن در انتخابات گفت: نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن. بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد.

سیاست داخلی ظریف احتمال کاندیداتوری در انتخابات را رد نکرد

محمد جواد ظریف با انتشار تصویری از آیه‌ای از سوره فاطر در صفحه اینستاگرامش نوشت:

سلام،

دیروز جلسه‌ای طولانی، صریح و صمیمی—همراه با توهین و تهدید و اتهام از سوی یکی دو نفر—با نمایندگان محترم کمیسیون امنیت ملی داشتم. از یکی از نمایندگان نقل شده است که "برآوردم از جلسه امروز کمیسیون این است که ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود."

پس از چندین بار تأکید بر عدم تمایل برای نامزدی، نمی‌خواستم دوباره وارد این موضوع شوم. اما این اظهار نظر ناگزیرم کرد که اصل ماجرا را عرض کنم:

در جلسه چند نفر اظهار نگرانی کردند که گفتگوهای وین برای رفع تحریم‌ها با اهداف انتخاباتی دنبال می‌شود و بنده برای جلب آرای مردم به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستم.

عرض کردم دو قطبی را کسانی می‌سازند که با اتلاف میلیاردها برای تولید سریال، اعتماد عمومی به دیپلماسی کشور را هدف گرفته و معیشت مردم و عزت کشور را بازیچه اغراض سیاسی و انتخاباتی می‌نمایند. ما به لطف خدا و بزرگواری مردم نیازی به ایجاد دوقطبی در جامعه نداریم.

هشت سال است علیه دستگاه دیپلماسی با هزینه‌های سنگین تبلیغ شده است؛ ۸ سال است بهترین دستاوردهای دیپلماسی را تخطئه‌ کرده‌اند؛ ۸ سال است به دلیل سکوت ما یک تنه به قاضی رفته‌اند؛ و ۸ سال است برای کوبیدن دستگاه دیپلماسی، عزت و اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند؛ اما به لطف خدا هنوز از نعمت محبت مردم دلاورمان برخورداریم.

یادآوری کردم که علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن. بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد.

سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد. هر دستاورد سیاست خارجی، دستاورد مردم، کشور و رهبری است و هیچ فرد، گروه و یا جناحی حق مصادره آن را ندارد. رفع تحریم‌ها به نفع مردم و هر دولتی است که ۴ ماه دیگر زمام امور کشور را به دست می‌گیرد.

تقاضا می‌کنم اجازه دهید در این فضا که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها به خبیثانه‌ترین و مذبوحانه‌ترین روش‌ها متوسل شده‌اند، عباس عراقچی عزیز و دیگر همکاران فداکار و شجاعم بتوانند تمام تمرکز خود را بر رفع تحریم‌ها متمرکز کنند و نگران سنگ‌اندازی‌ها، اتهامات و فضاسازی‌های مسموم انتخاباتی نباشند.

بیائیم در آستانه ماه مبارک رمضان دل را از کینه‌ها و بدانگاری‌ها پاک کنیم و هم‌دل و هم‌نوا برای موفقیت تمامی ایثارگران به ویژه در عرصه‌های سلامت، هسته‌ای و سیاست خارجی دعا کنیم.

سالم و شاد و سربلند باشید.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر