|
کدخبر: 164997

شانس رییس جمهوری نظامیان بیشتر است یا روحانیت؟

لاله افتخاری گفت: نظامیانی که از محل خدمت خود استعفا داده و خارج شده‌اند مشکلی ایجاد نمی‌کنند. البته شاید نگاه مردم به غیر نظامیان باشد و به روحانیت بهتر از بقیه رای می‌دهند.

سیاست داخلی شانس رییس جمهوری نظامیان بیشتر است یا روحانیت؟

لاله افتخاری، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با دعوت شورای وحدت از سه تن از اصولگرایان برای ارائه برنامه گفت: شورای وحدت کاندیداهای مختلفی را مدنظر دارد. شورای وحدت تصمیم دارد با کاندیداهای مختلف و با کسانی که رزومه بهتری دارند و سابقه خوبی نشان داده‌اند و پیشینه قابل دفاعی دارند، گفت‌وگو کند و برنامه دعوت این کاندیداها وجود دارد تا آنها هم برنامه‌های خود و کسانی را که می‌خواهند در آینده با آنها کار کنند معرفی کنند و می‌خواهیم، طرحی نو دراندازیم.

او افزود: قبلا فقط شخص معرفی می‌شد اما اینبار قرار است براساس کارآمدی و برنامه تیم ارزیابی شود.

افتخاری در رابطه با کاندیداتوری ابراهیم رئیسی ادامه داد: حضور آقای رئیسی به عنوان یک کاندیدا می‌تواند بسیار وحدت آفرین باشد و به همدلی و وحدت بین نیروهای انقلابی کمک می‌کند ولی باید ایشان و شرایطی که دارند در نظر گرفته شود در صورتی که ایشان مایل به حضور نباشند باید نامزدهای بعدی را در نظر داشت و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

او در مورد کاندیدا نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: باید دید نظامی چطور تعریف می‌شود و به چه کسی نظامی گفته می‌شود. نظامیانی که از محل خدمت خود استعفا داده و خارج شده‌اند مشکلی ایجاد نمی‌کنند. البته شاید نگاه مردم به غیر نظامیان باشد و به روحانیت بهتر از بقیه رای می‌دهند.

این چهره اصولگرا در خصوص کاندیداتوری زنان در جریان اصولگرا تصریح کرد: من سخنگوی شورای مشورتی بانوان هستم. در بحث بانوان هم برنامه هایی وجود دارد و چالش‌ها و مطالبات دسته بندی می‌شود تا هر نامزدی وارد عرصه شود، این موارد را دریافت کند و هم به نامزدها برای برنامه‌ریزی مناسب کمک کنیم و هم جامعه بتواند، انتظاراتش را منتقل کند.

او خاطرنشان کرد: ما بانوانی چون خانم دستجردی را داریم که سابقه وزارت و نمایندگی هم دارند و نیرویی موفق هستند ولی باید خود ایشان مایل باشند تا در این راه قدم بگذارند و روی ایشان توافقی صورت بگیرد. ایشان رئیس شورای مشورتی بانوان هستند و من قائم‌ مقام و سخنگو هستم. راه باز است و مشکلی برای حضور نیست ولی خود ایشان باید مایل باشند.

 

منبع: برنا
  • ناشناس ارسالی در

    مملکت داری کار هر کسی نیست ، هیچکدام صلا حیت ندارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها