|
کدخبر: 163801

مقصر گرانی مرغ مشخص شد

سخنگوی دولت با اشاره به تحریم ها گفت: تولید مرغ یک فرآیند و یک زنجیره است و حدود ۷۰ درصد وابسته به ارز است از تخم مرغ تا مرغ اجداد تا نهاده ها و دارو یک زنجیره است.

سیاست داخلی مقصر گرانی مرغ مشخص شد

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه «شما در نشست خبری هفته گذشته اعلام کردید که دولت برنامه ای برای گران کردن کالاهای اساسی ندارد درحالی که طی هفته اخیر قیمت مرغ بیش از ۴ هزار تومان گران شده است و مدیر اتحادیه مرغداران هم گفته این افزایش قیمت با مجوز رئیس‌جمهور بوده است. پاسخ دولت در این ارتباط چیست؟» گفت:  اولا در مورد بحثی که چه کسی تصمیم گرفته یا نگرفته است، مناسب است به اظهارنظرهایی رسمی توجه کنید.

وی افزود: احتمالا اظهار نظر صورت گرفته توسط آن فرد، بدون اطلاع از ساز و کارهای تصمیم‌گیری در ساختارهای دولت بوده است. سلسله مراتب هر تصمیمی که در این ساختار گفته می شود بر عهده دولت است اما این گونه ارجاع دادن ها درست نیست.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ذهنم به این رسید که در این زمینه ها به یک نکته ای اشاره کنم و نمی‌خواهم واقعیت های انکارناپذیری را بگویم و بگویم همه چیز درست انجام شده است. یک حقیقت انکارناپذیر است که عده ای می‌خواهند همواره واقعیت ها را نادیده گرفته اند. تحریم را نباید نادیده گرفت.

ربیعی با تاکید بر اینکه تحریم های ظالمانه اساس نظام اقتصادی جامعه را بهم ریخت، اظهار داشت: نمی خواهم نارسایی ها را بگویم. هیچ دولت و هیچ قوه ای نمی‌تواند بگوید من نارسایی ندارم. نمی خواهم جای نظارت سریع تر را انکار کنم اما عده ای از دوستان نمی خواهند این بخش را ببینند. تحریم ها تهدیدی علیه نظم اقتصادی جامعه متوجه کرده و این انکار ناپذیر است.

وی تاکید کرد: آن روز که برای خرید نهاده ها با همه تلاش بانک مرکزی قرار شده بود از ارزهایی که در سایر کشورها بود استفاده کنیم و وقتی آقای منوچین وزیر خزانه داری سابق آمریکا با تک تک شرکت ها تماس می گرفتند و فشار وارد می آوردند، این اتفاق در این زنجیره بی اثر نبوده است. این آثار خود را بر یک فرآیند تولید گذاشت، تولید مرغ یک فرآیند و یک زنجیره است و حدود ۷۰ درصد وابسته به ارز است از تخم مرغ تا مرغ اجداد تا نهاده ها و دارو یک زنجیره است.

سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی از تمام توان خود استفاده کرد. بخشی از فرآیند اگر آسیب ببیند سلسله ای را با مشکل مواجه می کند. در جایی که همه کارشناسان می گویند اکنون چنین منطقی وجود ندارد، ناچار به تن دادن به نظر کارشناسی هستیم.

 

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    این هم اثر تحریم ها . این را به مقاماتی که تحریم ها را بی اثر یا کم اثر می دانند بگو . فقط برای مردم گفتن فایده ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها